W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Poznaliśmy zwycięzców tegorocznej edycji Datathonu #OtwarteDane!

03.04.2022

Osiem zespołów, kilkudziesięciu uczestników, dwa dni zmagań – za nami kolejna edycja organizowanego przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów Datathonu #Otwarte Dane. Maraton programowania rozpoczął się w sobotę 2 kwietnia o 11:00 i trwał dokładnie 24 godziny.

Poznaliśmy zwycięzców tegorocznej edycji Datathonu #OtwarteDane! - zdjęcie grupowe

Dzisiejszy Datathon to świetna okazja do wymiany doświadczeń i wypracowania nowych pomysłów. Uczestnicy mieli za zadanie stworzyć prototyp aplikacji, której celem jest rozwiązywanie problemów społecznych. Wśród wszystkich zespołów dominowała chęć pomocy obywatelom Ukrainy. Dziękuję wszystkim uczestnikom za udział w wydarzeniu i programowanie w dobrej sprawie. Polska jest dziś z Was dumna, Polska jest dumna z otwartych danych– podkreślał podczas finału maratonu minister Adam Andruszkiewicz, sekretarz stanu w Kancelarii Premiera

Tegoroczna edycja Datathonu była odpowiedzią na wyzwania współczesnego świata. Głównym celem jaki został postawiony przed uczestnikami było stworzenie aplikacji, która rozwiąże bieżące problemy społeczne, w szczególności te z którymi mierzyć się muszą obywatele Ukrainy, którzy uciekli do Polski przed wojną. Uczestnicy stworzyli prototypy aplikacji z otwartych danych dostępnych na portalu dane.gov.pl. Warunkiem było wykorzystanie w swojej pracy przynajmniej jednego z #API, które udostępnili partnerzy wydarzenia.

Wśród tegorocznych uczestników przeważali studenci oraz pracownicy i właściciele firm z branży IT – zarówno doświadczeni w podobnych imprezach wielokrotni zwycięzcy, jak i absolutni debiutanci. Wszyscy mogli liczyć na silne wsparcie szerokiego grona ekspertów i mentorów, którzy przez cały czas trwania rywalizacji dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem. 

 

Główne kryteria, którymi przy ocenie prac kierowali się członkowie jury, były:

  • Dopasowanie do potrzeb odbiorców
  • Unikalność i pomysłowość - aplikacja nie powinna powielać już istniejących rozwiązań
  • Użyteczność i design - aplikacja powinna być intuicyjna, estetyczna i łatwa w obsłudze
  • Potencjał biznesowy/społeczny – przewidziano model biznesowy, który umożliwi jej utrzymanie

Zwycięzcy

Nagrody Główne

  • Za wykorzystanie API do bazy TREZOR 3.0 Ministerstwa Finansów dla zespołu "DATA DRIVERS"
  • Za wykorzystanie API do bazy Rejestry Publiczne w Turystyce Ministerstwa Sportu i Turystyki dla zespołu "SUPER TEAM"
  • Za wykorzystanie API do dziedzinowych baz wiedzy Głównego Urzędu Statystycznego dla zespołu "OBJECT OBJECT"

Wyróżnienia

  • Za wykorzystanie API do dziedzinowych baz wiedzy GUS dla zespołów "TBA" oraz "WACIAKI"

 

Nagrody, o łącznej puli 60 tys. zł wręczył zwycięzcom minister Adam Andruszkiewicz, sekretarz stanu w KPRM. Dodatkowo NASK nagrodził zespół „KONIOR DYNAMICS” płatnymi, 3-miesięcznymi stażami w instytucie.

Partnerami wydarzenia było Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Główny Urząd Statystyczny oraz Państwowy Instytut Badawczy NASK.

 

{"register":{"columns":[]}}