W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Profil zaufany z Mobile Connect – jeszcze prostszy dostęp do e-usług

01.07.2020

Pracujemy nad dodatkowymi ułatwieniami dla użytkowników profilu zaufanego. Być może wkrótce do zalogowania się do e-usług i podpisu elektronicznych dokumentów zamiast kilku kodów SMS będziemy korzystać z numeru PIN.

Kobieta siedząca przy filiżance kawy i pracująca na smartfonie.

To efekt prac wynikających z naszego porozumienia oraz T-Mobile Polska, dotyczącego testowania mechanizmu Mobile Connect. Mobile Connect to nowoczesna i bezpieczna technologia, która może służyć jako metoda uwierzytelniania, autoryzacji lub identyfikacji w systemach administracji publicznej. To nie tylko bezpieczne rozwiązanie, ale przede wszystkim dużo wygodniejsze w użyciu.

Wspólne testowanie

Do tej pory w pilotażu uczestniczyło 30 osób - pracownicy Ministerstwa Cyfryzacji, Centralnego Ośrodka Informatyki i T-Mobile Polska.

W trakcie testów zrealizowaliśmy następujące scenariusze i procesy:

  • uwierzytelnienie na poziomie średnim z użyciem Mobile Connect,
  • zmiana metody autoryzacji z SMS  na Mobile Connect dla potwierdzonego profilu zaufanego,
  • zmiana metody autoryzacji z Mobile Connect na SMS dla potwierdzonego profilu zaufanego,
  • unieważnienie profilu zaufanego przez użytkownika i złożenie nowego wniosku z metodą autoryzacji Mobile Connect,
  • unieważnienie profilu zaufanego przez użytkownika i złożenie nowego wniosku z metodą autoryzacji Mobile Connect potwierdzonego  e-dowodem,
  • logowanie do profilu zaufanego z metodą autoryzacji Mobile Connect.

Dopracowujemy szczegóły i …włączamy!

Pilotaż pozwolił nam realnie przetestować rozwiązania Mobile Connect, zebrać opinie użytkowników, usunąć pojawiające się błędy oraz stworzyć wspólny standard API (tj. języka, jakim komunikują się ze sobą programy). Pozwoli to nam na dopracowanie docelowego rozwiązania, które już w 2021 r. planujemy oddać do powszechnego użytku.

Zgodnie z założeniami rozwiązanie ma być dostępne dla abonentów sieci T-Mobile, Orange, Play i Plus.

{"register":{"columns":[]}}