W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Stabilizacja CEPiK 2.0 - Raport za dzień #02 (2017-11-14)

15.11.2017

Podsumowanie

Wykońawca systemu lokalnego nazywany będzie w Raporcie Wykonawcą poza nadzorem MC/COI.
Podczas drugiego dnia stabilizacji powdrożeniowej CEPiK 2.0 nie wystąpiła żadna awaria krytyczna.
Wystąpił 1 błąd krytyczny, który został poprawiony tego samego dnia.
Wykonano 41,5 tys. operacji na dokumentach w bazie CEPiK 2.0, w tym 27,1 tys. wydań DR i PC – dla porównania 17/10 (również wtorek) wydano 40,1 tys.
W porozumieniu z MC, MSWiA na bieżąco analizowało ruch sieciowy w wybranych lokalizacjach, które doświadczały problemów z połączeniami sieciowymi w dniu poprzednim.

Raport szczegółowy

Kontekst

Grupa MC realizuje stabilizację powdrożeniową bazy centralnej CEPiK 2.0.

Zasady kontraktowe Programu CEPIK 2.0 powodują, że Grupa MC nie posiada kontroli nad procesem E2E.
Poza kontrolą MC pozostają w związku z tym aplikacje klienckie (SI Pojazd – Wykonawca poza Nadzorem MC/COI) oraz warstwa sieciowa (Operatorzy Telekomunikacyjni poza Nadzorem MC/COI).
Obciążenie systemu centralnego CEPiK 2.0 jest monitorowane w trybie ciągłym i nie odnotowano żadnych problemów z jego wydajnością.
Wieczorem 14/11 MC otrzymało pierwszą informację o zakresie i terminie wgrywania subrelease’u przez Wykonawcę pozostającym poza nadzorem MC/COI.

Problemy

Kategoria

Liczba

Komentarz

Awarie

0

Brak awarii.

Błędy krytyczne

1

Naprawiony tego samego dnia 14/11.

Pozostałe błędy

98

Powyżej 25% naprawionych tego samego dnia, tj. 14/11. Pozostałe w trakcie analizy i naprawy.

 

Starostwa

Wszystkie lokalizacje działały. W tym Katowice, działające od rana 14/11 objęte monitoringiem sieci. Występowały lokalnie sporadycznie krótkotrwałe przerwy w działaniu.

Wsparcie

Service Desk MC/COI

  • Obsada Service Desk: 35 osób
  • Liczba odebrańych rozmów: 1044
  • Liczba przyjętych zgłoszeń o błędach: 240
  • Liczba rozmów dotyczących certyfikatów vpn (SKP): ~800

Service Desk Wykonawcy poza Nadzorem MC/COI

Całkowity brak realnego wsparcia Wykonawcy poza Nadzorem MC/COI – liczne eskalacje klientów starostw. Osoby dzwoniły w związku z tym na Service Desk COI oraz sekretariaty MC.

Performance systemu

Starostwa

Pozycja

2017-11-14

2017-11-13

Wykonane operacje na dokumentach sumarycznie

41 457

38 954

- Wydanie DR

15 911

12 121

- Wydanie PC

11 182

3 389

- Zamówienie DR

27 924

19 553

- Przerejestrowanie

1 474

617

Kategoria

Liczba

Komentarz

Awarie

0

Brak awarii.

Błędy krytyczne

1

Naprawiony tego samego dnia 14/11.

Pozostałe błędy

98

Powyżej 25% naprawionych tego samego dnia, tj. 14/11. Pozostałe w trakcie analizy i naprawy.

 

 

 

 

 

Stacje Kontroli Pojazdów

Badania

2017-11-14

2017-11-13

Wykonane badania techniczne

37 146

27 721

- Pozytywne

35 920

26 905

- Negatywne

1 216

616

Podłączenie do bazy centralnej

2017-11-14

2017-11-13

Liczba podłączonych platform (producentów)

9/11

9/11

Liczba wszystkich SKP

~4 700

~4 700

Liczba SKP niepodłączonych

~1 400

~2 100

- w tym SKP pracujących w trybie awaryjnym

~1 400

~1 000

 

Uwaga: Pomimo intensywnej akcji informacyjnej Grupy MC identyfikujemy istotne ryzyko braku podłączenia wszystkich SKP z systemem CEPiK 2.0 w przewidywalnym czasie.

Materiały

http://www.cepik.gov.pl/
Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
20.11.2017 10:08 Dominika Waligórska
Pierwsza publikacja:
22.11.2017 13:18 Dominika Waligórska
{"register":{"columns":[]}}