W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Tworzymy przyjazną e-administrację. Pomóż nam!

06.09.2016

Najważniejszym celem zmian, które przygotowuje Ministerstwo Cyfryzacji jest ułatwienie Obywatelom korzystania z e-usług. Jak chcemy to zrobić? Po pierwsze i najważniejsze – udostępnić je na przyjaznej dla użytkowników platformie, z której będą mogli korzystać dzięki bezpiecznej e-tożsamości.

Ministerstwo Cyfryzacji pracuje nad przygotowaniem kompleksowych regulacji prawnych, dotyczących wykonywania zadań publicznych drogą elektroniczną. Zmian w pierwszej kolejności wymaga ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Doświadczenia wynikające z funkcjonowania jej zapisów od ponad 11 lat wskazują, że pomysły i rozwiązania sprzed dekady, które zapoczątkowały procesy informatyzacji administracji publicznej, wymagają zmiany w świetle aktualnie dostępnej technologii i w kontekście obecnych oczekiwań obywateli i przedsiębiorców.

Po co to robimy?

Będą one stanowiły odpowiedź na potrzeby i oczekiwania w zakresie związanym z m.in. z:

  • zapewnieniem łatwego i powszechnego dostępu do bezpiecznych i jednocześnie wygodnych do wykorzystania środków identyfikacji elektronicznej umożliwiających korzystanie z e-usług publicznych,
  • wprowadzeniem wygodnego i bezpiecznego modelu e-doręczeń,
  • dostępem do rejestrów publicznych w celu umożliwienia wykorzystywania niezbędnych danych do załatwiania spraw urzędowych,
  • stworzenie ram prawnych dla funkcjonowania Portalu Rzeczypospolitej Polskiej. To szczególnie ważne, bo ma on być jedną bramą dostępu do kompletnego katalogu publicznych usług cyfrowych, jak również informacji o podmiotach administracji publicznej;
  • ustanowieniem standardowego sposobu zarządzania dokumentacją elektroniczną w administracji publicznej, w tym zasad dostępu do tej dokumentacji i wymiany danych.

Zgłoś pomysł!

By możliwie najlepiej sprostać tym wyzwaniom, zapraszamy wszystkich zainteresowanych budowaniem sprawnej i efektywnej administracji do zgłaszania propozycji zmian prawnych. Chcemy, aby projektowane przepisy były jak najlepiej dopasowane do oczekiwań Obywateli.

Czekamy na wszelkie pomysły i sugestie do 16 września 2016 r. pod adresem: konrad.malinowski@mc.gov.pl lub na adres elektronicznej skrzynki podawczej MC.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
20.11.2017 10:09 Joanna Marczak-Redecka
Pierwsza publikacja:
22.11.2017 13:18 Joanna Marczak-Redecka
{"register":{"columns":[]}}