W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Instrumenty wsparcia eksportu

23.11.2023

INFORMACJE OGÓLNE dotyczące corocznej realizacji przedsięwzięć promocyjnych wspierających eksport

Promocja polskich przedsiębiorstw na rynku światowym realizowana jest także ze środków krajowych, m.in. poprzez dofinansowanie wydatków poniesionych przez polskich przedsiębiorców na:

  1. Realizację branżowych przedsięwzięć promocyjnych wspierających eksport,
  2. Organizację przedsięwzięć promocyjnych wspierających eksport,
  3. Realizację przedsięwzięć wydawniczych wspierających eksport,
  4. Uzyskanie certyfikatu wyrobu wymaganego w obrocie towarami na rynkach poza Unią Europejską.

Dofinansowanie jest udzielane przedsiębiorcom w formie dotacji, w formule pomocy publicznej de minimis, na podstawie nw. rozporządzeń:

  1. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na realizację branżowych przedsięwzięć promocyjnych wspierających eksport (Dz. U. poz. 2474);
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na organizację przedsięwzięć promocyjnych wspierających eksport (Dz. U. poz. 2479);
  3. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na realizację przedsięwzięć wydawniczych wspierających eksport (Dz. U. poz. 2478);
  4. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na uzyskanie certyfikatu wyrobu wymaganego w obrocie towarami na rynkach poza Unią Europejską (Dz. U. poz. 2471).

Cel realizacji instrumentów

Dofinansowanie udzielane przez ministra właściwego ds. gospodarki jest narzędziem wspierającym działania polskich przedsiębiorców w podejmowanych przez nich przedsięwzięciach promujących eksport oraz pomagającym w ekspansji na rynki zagraniczne i w kształtowaniu konkurencyjnej pozycji polskich przedsiębiorców, a także przyczyniającym się do wzrostu poziomu eksportu polskich wyrobów na rynku światowym.

Beneficjenci

Mikroprzedsiębiorcy, mali i średni przedsiębiorcy wykonujący działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Termin składania wniosków

Przedsiębiorcy występujący o dofinansowanie powinni złożyć wniosek przed terminem realizacji przedsięwzięcia promocyjnego, nie wcześniej niż 20 grudnia roku poprzedniego i nie później niż 31 października roku kalendarzowego, w którym będzie realizowane przedsięwzięcie promocyjne lecz do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na ten cel w danym roku budżetowym.
Wnioski rozpatrywane są w trybie ciągłym, do momentu wyczerpania dostępnej puli środków w danym roku. Informacja o wyczerpaniu środków finansowych jest zamieszczana na stronie przedmiotowej stronie internetowej, przy czym wnioski złożone po dniu ogłoszenia tej informacji pozostawia się bez rozpoznania.

Miejsce składania wniosków

Wnioski o dofinansowanie należy składać do urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw gospodarki:

  • w wersji elektronicznej, doręczonej e-PUAP-em na adres skrytki: /MRPiT/SkrytkaESP.

    W tytule należy napisać: "Wniosek de minimis – promocja eksportu"

Wniosek wraz z załącznikami powinien być podpisany podpisem elektronicznym przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentacji podmiotu wskazaną/e w dokumencie rejestrowym.

Ważne informacje uzupełniające:

  1. Przedsiębiorca składając wniosek akceptuje warunki i zasady ustalone w ww. rozporządzeniach oraz zapisane na przedmiotowej stronie internetowej.
  2. Złożenie wniosku w terminie, ale po wyczerpaniu środków finansowych przeznaczonych w danym roku na realizację przedsięwzięć promocyjnych wspierających eksport, nie stanowi podstawy dla Wnioskodawcy do wystąpienia do ministra właściwego do spraw gospodarki z żądaniem zawarcia umowy o dotację.
  3. Zgodnie z ww. rozporządzeniami możliwe jest jedynie dwukrotne uzupełnienie/poprawienie wniosku lub wymaganych dokumentów.
  4. Faktury, rachunki lub inne dokumenty, które wystawiono w językach obcych należy opisać i przetłumaczyć w sposób czytelny, umożliwiający ich weryfikację.
  5. W sytuacji gdy faktury, rachunki lub inne dokumenty rozliczane są w więcej niż w jednym przedsięwzięciu promocyjnym należy stosownie je opisać przedstawiając kalkulację i podział kosztów z podaniem kwot i przedsięwzięć promocyjnych w nim ujętych, w sposób umożliwiający identyfikację przedsięwzięć promocyjnych i weryfikację finansową.
  6. W sytuacji gdy faktury lub rachunki wystawiono w jednej walucie obcej a płatność dokonano w drugiej walucie obcej, do przeliczenia na złote należy przyjąć pierwszą walutę obcą, tj. na którą wystawiono fakturę lub rachunek.
  7. Faktury, rachunki lub inne dokumenty potwierdzające dokonanie płatności, wystawione w walucie obcej należy przeliczyć na złote według średniego kursu NBP z dnia zapłaty, przy czym jeżeli w dniu zapłaty nie opublikowano średniego kursu NBP, do przeliczenia przyjmuje się ostatni opublikowany średni kurs NBP.
  8. W przypadku realizacji branżowych przedsięwzięć promocyjnych wspierających eksport:
  • wniosek może złożyć jedynie przedsiębiorca promujący własne towary/usługi;
  • do wniosku należy dołączyć - "Informację ekonomiczno-handlową na temat rynków zagranicznych" wydaną przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu S.A. (PAIH) na prośbę przedsiębiorcy.

Kontakt do PAIH:
E-mail, na który można wysyłać prośbę o wydanie informacji: zaswiadczenie@paih.gov.pl 
Infolinia PAIH: +48 22 334 99 55;

  • będzie możliwe dofinansowanie kosztów zakwaterowania jednego przedstawiciela przedsiębiorcy na 2 dni przed i 2 dni po realizacji branżowego przedsięwzięcia promocyjnego;
  • w sytuacji gdy w targach/wystawach bierze udział więcej niż jeden przedstawiciel przedsiębiorcy, a fakturę za przejazd/przelot lub zakwaterowanie wystawiono na różne kwoty dla kilku przedstawicieli przedsiębiorcy - do rozliczenia kosztów przyjmuje się najniższą kwotę;
  • koszty przejazdu i przelotu jednego przedstawiciela przedsiębiorcy rozumiane są jako koszty dotarcia na miejsce realizacji  branżowego przedsięwzięcia promocyjnego i koszty powrotu (bez kosztów transferów na miejscu odbywania się targów/wystaw).
  • do sprawozdania należy załączyć dokumentację fotograficzną w wersji elektronicznej:
  • stoiska na targach/wystawach, w tym scenografii jeśli o dofinansowanie takiego kosztu beneficjent wnioskował;
  • artykułów i materiałów informacyjno-promocyjnych, reklamowych jeśli o dofinansowanie takich kosztów beneficjent wnioskował.

9.    W przypadku organizacji przedsięwzięć promocyjnych wspierających eksport, tj. konferencji, seminariów, webinariów, warsztatów, szkoleń, prezentacji, targów, wystaw, branżowych spotkań i forów gospodarczych:

•    w formie on-line, należy przed realizacją przedsięwzięcia promocyjnego przesłać link (na adres wskazany w zawartej umowie) z dostępem do organizowanego wydarzenia, umożliwiającym udział pracownika/ów urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw gospodarki w przedmiotowym przedsięwzięciu promocyjnym;
•    do sprawozdania należy załączyć dokumentację fotograficzną w wersji elektronicznej, w szczególności dotyczącą realizacji - zapisanych w umowie - zobowiązań związanych z organizacją przedsięwzięcia promocyjnego i poniesionych kosztów kwalifikowalnych;
•    organizowane przedsięwzięcie promocyjne musi mieć charakter proeksportowy.

10.    W przypadku realizacji przedsięwzięć wydawniczych wspierających eksport:

•    publikacja musi być wydana w języku polskim i w co najmniej jednym języku obcym;
•    publikacja musi mieć proeksportowy charakter;
•    do sprawozdania należy załączyć po 1 egzemplarzu publikacji w wersjach wskazanych we wniosku i w ostatecznej formie przeznaczonej do dystrybucji.

11.    W przypadku realizacji przedsięwzięć promocyjnych na uzyskanie certyfikatu wyrobu wymaganego w obrocie towarami na rynkach poza Unią Europejską:

•    do wniosku należy dołączyć - "Informację ekonomiczno-handlową na temat rynków zagranicznych" wydaną przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu S.A. (PAIH) na prośbę przedsiębiorcy.

Kontakt do PAIH:
E-mail, na który można wysyłać prośbę o wydanie informacji: zaswiadczenie@paih.gov.pl 
Infolinia PAIH: +48 22 334 99 55

Komórka realizująca:
Departament Rozwoju Inwestycji
tel.  22 411 93 67
faks 22 411 91 45
e-mail: sekretariatDRI@mrit.gov.pl

Realizacja branżowych przedsięwzięć promocyjnych wspierających eksport

Pomoc jest udzielana jako dotacja na dofinansowanie kosztów udziału przedsiębiorcy w międzynarodowych targach i wystawach jako wystawca.

Koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą
Dotacja jest wypłacana po rozliczeniu udokumentowanych nw. kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą:
1.    Wynajmu lub zakupu powierzchni wystawienniczej, w tym wirtualnej powierzchni wystawienniczej;
2.    Transportu, ubezpieczenia, odprawy celnej i spedycji eksponatów;
3.    Zabudowy powierzchni wystawienniczej, w tym projektu, montażu, demontażu i transportu (załadunku, przewozu i rozładunku) scenografii;
4.    Rejestracji na targach i wystawach;
5.    Mediów dotyczących wynajmowanej  lub zakupionej powierzchni wystawienniczej;
6.    Wpisu do katalogu wystawców;
7.    Biletu lub wejściówki na targi i wystawy dla jednego przedstawiciela przedsiębiorcy;
8.    Obsługi technicznej i informatycznej;
9.    Tłumaczenia;
10.    Artykułów i materiałów informacyjno-promocyjnych, reklamowych, zaproszeń, wizytówek (przygotowania, wydruku, zapisu na nośnikach danych cyfrowych, nadruku, oznakowania);
11.    Przejazdu, przelotu i zakwaterowania jednego przedstawiciela przedsiębiorcy;
12.    Przeprowadzenia badania rynku zagranicznego.

Limit oraz intensywność pomocy
Całkowita kwota pomocy nie może przekroczyć 50 % kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą.
Limit pomocy, jaka może zostać udzielona przedsiębiorcy, na realizację branżowego przedsięwzięcia promocyjnego, na podstawie złożonego wniosku, wynosi 25 000 złotych.

Kryteria oceny merytorycznej  (przykładowe)

•    branża lub grupa towarowa;
•    program i dostosowanie formy działań promocyjnych do specyfiki branży i promowanych produktów;
•    zamierzone efekty realizacji branżowego przedsięwzięcia promocyjnego;
•    miejsce realizacji branżowego przedsięwzięcia promocyjnego i jego odbiorcy;
•    zaangażowanie partnerów zagranicznych w realizację branżowego przedsięwzięcia promocyjnego;
•    informacja ekonomiczno-handlowa PAIH na temat rynków zagranicznych;
•    niezbędność uzyskania pomocy w celu realizacji branżowego przedsięwzięcia promocyjnego;
•    budżet branżowego przedsięwzięcia promocyjnego, w szczególności adekwatność wysokości i rodzaju wydatków do proponowanych działań promocyjnych, szczegółowość i przejrzystość oraz źródła finansowania przedsięwzięcia promocyjnego;
•    doświadczenie i zaplecze organizacyjne posiadane przez podmioty zaangażowane w realizację branżowego przedsięwzięcia promocyjnego.

Dokumenty dotyczące wniosków o dofinansowanie kosztów realizacji branżowego przedsięwzięcia promocyjnego

1.    Wniosek o dofinansowanie kosztów realizacji branżowego przedsięwzięcia promocyjnego.
2.    Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
3.    Informacja ekonomiczno-handlowa PAIH na temat rynków zagranicznych dotycząca zasadności udziału w branżowym przedsięwzięciu promocyjnym.
4.    Oświadczenie Wnioskodawcy o pomocy de minimis.
5.    Sprawozdanie z realizacji branżowego przedsięwzięcia promocyjnego.

Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na realizację branżowych przedsięwzięć promocyjnych wspierających eksport (Dz. U. poz. 2474).

Materiały

Wniosek o dofinansowanie kosztów realizacji branżowego przedsięwzięcia promocyjnego
Wniosek-realizacja​_BR-zał​_1​_do​_Rozp​_RM​_od​_2022​_(wzór).doc 0.08MB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.rtf
Formularz​_informacji​_przedstawianych​_przy​_ubieganiu​_się​_o​_pomoc​_de​_minimis​_(wzórrtf).DOC 0.28MB
Informacja PAIiH dot. realizacji branżowego przedsięwzięcia promocyjnego
Informacja​_PAIiH​_RozpRM-BR-Wzor​_v2.docx 0.05MB
Oświadczenie Wnioskodawcy o pomocy de minimis
Oświadczenie​_Wnioskodawcy​_o​_pomocy​_de​_minimis​_(wzór).docx 0.03MB
Sprawozdanie z realizacji branżowego przedsięwzięcia promocyjnego
Sprawozdanie-realizacja​_BR-zał​_2​_do​_RozpRM​_od​_2022​_(wzór).doc 0.08MB
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na realizację branżowych przedsięwzięć promocyjnych wspierających eksport (Dz. U. poz. 2474)
Rozp​_RM​_na​_realizację​_BR-20122021.pdf 0.68MB

Organizacja przedsięwzięć promocyjnych wspierających eksport

Pomoc jest udzielana jako dotacja na dofinansowanie kosztów organizacji konferencji, seminariów, webinariów, warsztatów, szkoleń, prezentacji, targów, wystaw, branżowych spotkań i forów gospodarczych dla co najmniej 50 uczestników.

Koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą
Dotacja jest wypłacana po rozliczeniu udokumentowanych nw. kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą:
1.    Wynajęcia, wyposażenia, nagłośnienia i oświetlenia sali lub sal;
2.    Wynajęcia lub zakupu wirtualnej sali lub wirtualnych sal;
3.    Zaprojektowania, przygotowania, wdrożenia oraz obsługi: platformy internetowej, aplikacji internetowej i aplikacji mobilnej;
4.    Obsługi technicznej i informatycznej;
5.    Moderacji;
6.    Prelekcji i wykładów;
7.    Artykułów i materiałów informacyjno – promocyjnych, reklamowych, zaproszeń, wizytówek (przygotowania, wydruku, zapisu na nośnikach danych cyfrowych, nadruku, oznakowania);
8.    Tłumaczenia.

Limit oraz intensywność pomocy
Całkowita kwota pomocy nie może przekroczyć 50 % kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą.
Limit pomocy, jaka może zostać udzielona przedsiębiorcy, na organizację przedsięwzięć promocyjnych, na podstawie złożonego wniosku, wynosi 100 000 złotych.

Kryteria oceny merytorycznej (przykładowe)

•    proeksportowy i zbiorowy charakter przedsięwzięcia promocyjnego;
•    rodzaj przedsięwzięcia promocyjnego z uwzględnieniem programu, uczestników, liczba odbiorców docelowych, współorganizatorów;
•    zamierzone efekty i spodziewane rezultaty organizacji przedsięwzięcia promocyjnego;
•    zasięg przedsięwzięcia promocyjnego;
•    budżet przedsięwzięcia promocyjnego i źródła jego finansowania;
•    niezbędność uzyskania pomocy w celu organizacji przedsięwzięcia promocyjnego;
•    doświadczenie organizatorów i zaplecze organizacyjne posiadane przez podmioty zaangażowane w organizację przedsięwzięcia promocyjnego.

Dokumenty dotyczące wniosków o dofinansowanie kosztów organizacji przedsięwzięcia promocyjnego

1.    Wniosek o dofinansowanie kosztów organizacji przedsięwzięcia promocyjnego.
2.    Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
3.    Oświadczenie Wnioskodawcy o pomocy de minimis.
4.    Sprawozdanie z organizacji przedsięwzięcia promocyjnego.

Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na organizację przedsięwzięć promocyjnych wspierających eksport (Dz. U. poz. 2479).

Materiały

Wniosek o dofinansowanie kosztów organizacji przedsięwzięcia promocyjnego
Wniosek-organizacja​_KONF-zał​_1​_do​_RozpRM​_od​_2022​_(wzór).docx 0.08MB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.rtf
Formularz​_informacji​_przedstawianych​_przy​_ubieganiu​_się​_o​_pomoc​_de​_minimis​_(wzórrtf).DOC 0.28MB
Oświadczenie Wnioskodawcy o pomocy de minimis
Oświadczenie​_Wnioskodawcy​_o​_pomocy​_de​_minimis​_(wzór).docx 0.03MB
Sprawozdanie z organizacji przedsięwzięcia promocyjnego
Sprawozdanie-organizacja​_KONF-zał​_2​_do​_RozpRM​_od​_2022​_(wzór).docx 0.08MB
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na organizację przedsięwzięć promocyjnych wspierających eksport (Dz. U. poz. 2479)
Rozp​_RM​_na​_organizację​_KONF-20122021.pdf 0.99MB

Realizacja przedsięwzięć wydawniczych wspierających eksport

Pomoc jest udzielana jako dotacja na dofinansowanie kosztów przedsięwzięć wydawniczych wspierających eksport.

Koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą
Dotacja jest wypłacana po rozliczeniu udokumentowanych nw. kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą:
1.    Papieru, druku, składu, redakcji i korekty, łamania i naświetlania, oprawy, opakowania, oznakowania;
2.    Nośników danych i zapisu treści cyfrowych, w tym nadruku i oznakowania;
3.    Tłumaczenia;
4.    Wysyłki.

Limit oraz intensywność pomocy
Całkowita kwota pomocy nie może przekroczyć 50 % kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą.
Limit pomocy, jaka może zostać udzielona przedsiębiorcy, na realizację przedsięwzięcia wydawniczego, na podstawie złożonego wniosku, wynosi 25 000 złotych.

Kryteria oceny merytorycznej (przykładowe)

•    proeksportowy i zbiorowy charakter przedsięwzięcia wydawniczego;
•    zawartość merytoryczna przedsięwzięcia wydawniczego (zarys);
•    zamierzone efekty i spodziewane rezultaty przedsięwzięcia wydawniczego;
•    przeznaczenie przedsięwzięcia wydawniczego (odbiorcy, zaangażowani partnerzy);
•    sposób i miejsce/a dystrybucji przedsięwzięcia wydawniczego;
•    nakład przedsięwzięcia wydawniczego, liczba wersji językowych i wybrane języki;
•    przydatność w działalności promocyjnej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw gospodarki;
•    budżet przedsięwzięcia wydawniczego, źródła jego finansowania;
•    niezbędność uzyskania pomocy w celu realizacji przedsięwzięcia wydawniczego;
•    doświadczenie w realizacji podobnych przedsięwzięć wydawniczych.

Dokumenty dotyczące wniosków o dofinansowanie kosztów realizacji przedsięwzięcia wydawniczego
1.    Wniosek o dofinansowanie kosztów przedsięwzięcia wydawniczego.
2.    Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
3.    Oświadczenie Wnioskodawcy o pomocy de minimis.
4.    Sprawozdanie z realizacji przedsięwzięcia wydawniczego.

Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na realizację przedsięwzięć wydawniczych wspierających eksport (Dz. U. poz. 2478).

Materiały

Wniosek o dofinansowanie kosztów przedsięwzięcia wydawniczego
Wniosek-realizacja​_WYD-zał​_1​_do​_RozpRM​_od​_2022​_(wzór).docx 0.08MB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.rtf
Formularz​_informacji​_przedstawianych​_przy​_ubieganiu​_się​_o​_pomoc​_de​_minimis​_(wzórrtf).DOC 0.28MB
Oświadczenie Wnioskodawcy o pomocy de minimis
Oświadczenie​_Wnioskodawcy​_o​_pomocy​_de​_minimis​_(wzór).docx 0.03MB
Sprawozdanie z realizacji przedsięwzięcia wydawniczego
Sprawozdanie-realizacja​_WYD-zał​_2​_do​_RozpRM​_od​_2022​_(wzór).docx 0.08MB
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na realizację przedsięwzięć wydawniczych wspierających eksport (Dz. U. poz. 2478)
Rozp​_RM​_na​_realizację​_WYD-20122021.pdf 0.92MB

Uzyskanie certyfikatu wyrobu wymaganego w obrocie towarami na rynkach poza Unią Europejską

Pomoc jest udzielana jako dotacja na dofinansowanie kosztów uzyskania certyfikatu wyrobu, tj. uzyskanie lub przedłużenie ważności certyfikatów, świadectw, deklaracji zgodności i atestów wyrobu, wymaganych w obrocie towarami na rynkach poza Unią Europejską.

Koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą
Dotacja jest wypłacana po rozliczeniu udokumentowanych nw. kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą:

1.    Usług doradczych;
2.    Przygotowania i tłumaczenia dokumentacji technicznej;
3.    Transportu i ubezpieczenia próbek wyrobu oraz dokumentacji technicznej wysyłanych do badań certyfikacyjnych;
4.    Przeprowadzenia audytu;
5.    Przeprowadzenia badań certyfikacyjnych;
6.    Wystawienia i wydania certyfikatu wyrobu.

Limit oraz intensywność pomocy
Całkowita kwota pomocy nie może przekroczyć 50 % kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą.
Limit pomocy, jaka może zostać udzielona przedsiębiorcy, na uzyskanie certyfikatu wyrobu, na podstawie złożonego wniosku, wynosi 50 000 złotych.

Kryteria oceny merytorycznej (przykładowe)

•    proeksportowy i zbiorowy charakter uzyskania certyfikatu wyrobu;
•    zamierzone efekty i spodziewane rezultaty uzyskania certyfikatu wyrobu;
•    informacja ekonomiczno-handlowa PAIH na temat rynków zagranicznych;
•    niezbędność uzyskania pomocy w celu uzyskania certyfikatu wyrobu.

Dokumenty dotyczące wniosków o dofinansowanie kosztów uzyskania certyfikatu wyrobu

1.    Wniosek o dofinansowanie kosztów uzyskania certyfikatu wyrobu.
2.    Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
3.    Informacja ekonomiczno-handlowa PAIH na temat rynków zagranicznych dotycząca zasadności uzyskania certyfikatu wyrobu.
4.    Oświadczenie Wnioskodawcy o pomocy de minimis.
5.    Sprawozdanie z uzyskania certyfikatu wyrobu.

Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na uzyskanie certyfikatu wyrobu wymaganego w obrocie towarami na rynkach poza Unią Europejską (Dz. U. poz. 2471).

Materiały

Wniosek o dofinansowanie kosztów uzyskania certyfikatu
Wniosek-uzyskanie​_CERT-zał​_1​_do​_RozpRM​_od​_2022​_(wzór).docx 0.08MB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.rtf
Formularz​_informacji​_przedstawianych​_przy​_ubieganiu​_się​_o​_pomoc​_de​_minimis​_(wzórrtf).DOC 0.28MB
Informacja PAIiH dot. uzyskania certyfikatu wyrobu
Informacja​_PAIiH​_RozpRM-CERT-Wzor​_v2.docx 0.05MB
Oświadczenie Wnioskodawcy o pomocy de minimis
Oświadczenie​_Wnioskodawcy​_o​_pomocy​_de​_minimis​_(wzór).docx 0.03MB
Sprawozdanie z uzyskania certyfikatu wyrobu
Sprawozdanie-uzyskanie​_CERT-zał​_2​_do​_RozpRM​_od​_2022​_(wzór).docx 0.08MB
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na uzyskanie certyfikatu wyrobu wymaganego w obrocie towarami na rynkach poza Unią Europejską (Dz. U. poz. 2471)
Rozp​_RM​_na​_uzyskanie​_CERT-20122021.pdf 2.07MB
Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
24.11.2023 16:30 Małgorzata Wichrowska
Pierwsza publikacja:
04.01.2019 16:14 Monika Waćkowska-Kabaczyńska
{"register":{"columns":[]}}