W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rusza nabór do Rady do Spraw Cyfryzacji na szóstą kadencję

17.06.2025

Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczyna nabór kandydatów do Rady do Spraw Cyfryzacji - eksperckiego zespołu doradczego działającego przy ministrze cyfryzacji. Rada opiniuje kluczowe dokumenty i projekty aktów prawnych z zakresu informatyzacji, łączności i społeczeństwa informacyjnego. Kandydatki i kandydatów mogą zgłaszać m.in. ministrowie, uczelnie, izby gospodarcze i stowarzyszenia branżowe. Poszukiwane są osoby z wyższym wykształceniem, zaangażowane w rozwój cyfrowy i gotowe do pracy stacjonarnej. Termin zgłoszeń został wydłużony do 18 lipca 2025 r.

Przedłużenie naboru

Rola i skład Rady do Spraw Cyfryzacji

Rada do Spraw Cyfryzacji jest organem doradczo-opiniującym, powoływanym przez ministra właściwego do spraw informatyzacji na podstawie art. 17 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2024, poz. 1557). Skład Rady liczy od 15 do 20 osób, a kadencja trwa dwa lata.

Do głównych zadań Rady należy opiniowanie dokumentów oraz projektów aktów prawnych z obszaru informatyzacji, łączności i rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Spotkania odbywają się zasadniczo w trybie stacjonarnym w siedzibie Ministerstwa Cyfryzacji.

Ministerstwo zaprasza do współpracy osoby gotowe zaangażować się w działalność Rady, w tym uczestniczyć regularnie w jej posiedzeniach.

Kto może zgłosić kandydaturę?

Kandydatów mogą rekomendować:

  • ministrowie;
  • Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych;
  • Prezes Polskiego Komitetu Normalizacyjnego;
  • współprzewodniczący ze strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
  • podmioty, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1, 2 i 4–8 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1668), które prowadzą badania naukowe lub prace rozwojowe w zakresie informatyki lub łączności;
  • izby gospodarcze reprezentujące przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą w zakresie gospodarki elektronicznej, komunikacji, mediów, wytwarzania sprzętu informatycznego, oprogramowania lub świadczenia usług informatycznych;
  • stowarzyszenia wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego, których celem statutowym jest reprezentowanie środowiska informatycznego lub wspieranie zastosowań informatyki, gospodarki elektronicznej, komunikacji lub mediów.

Wymagane dokumenty w zgłoszeniu

Zgłoszenie kandydatury powinno zawierać:

  • rekomendację zawierającą imię i nazwisko kandydata wraz z uzasadnieniem i wskazaniem obszarów, w których kandydat mógłby się przysłużyć Radzie i Ministrowi/Ministerstwu;
  • zgodę na kandydowanie;
  • oświadczenie kandydata o posiadaniu wyższego wykształcenia;
  • dane do kontaktu z kandydatem (adres pocztowy, adres e-mail, numer telefonu

Wzór wymaganych oświadczeń i zgód znajduje się pod komunikatem.

Gdzie i jak złożyć zgłoszenie

Termin składania zgłoszeń mija 18 lipca 2025 r. (decyduje data wpływu do urzędu). Dokumenty można złożyć:

w formie papierowej na adres:

Ministerstwo Cyfryzacji
Biuro Ministra
ul. Królewska 27
00-060 Warszawa
z dopiskiem: „Rada do Spraw Cyfryzacji”;

osobiście w Kancelarii Ogólnej pod tym samym adresem i z tym samym dopiskiem;

elektronicznie – za pomocą:

  • platformy ePUAP,
  • skrzynki e-Doręczeń,
  • poczty e-mail (na adres: RdC@cyfra.gov.pl) – zgłoszenie musi być podpisane elektronicznie (kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym).

Co dalej

Minister cyfryzacji powoła skład Rady spośród kandydatów zgłoszonych przez uprawnione podmioty. Informacja o powołanych członkach zostanie opublikowana na stronie internetowej Ministerstwa Cyfryzacji oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

Kontakt i więcej informacji

W przypadku pytań, prosimy o kontakt z sekretariatem Rady:

Telefon: 723 997 979
E-mail: RdC@cyfra.gov.pl

Więcej informacji o działalności Rady do Spraw Cyfryzacji znajduje się na stronie internetowej Ministerstwa Cyfryzacji Rada do Spraw Cyfryzacji - Ministerstwo Cyfryzacji - Portal Gov.plBIP MC.

Klauzula informacyjna w związku z przetwarzaniem danych w celu przeprowadzenia naboru do Rady do Spraw Cyfryzacji szóstej kadencji

Informacje i dane do kontaktów w sprawie danych osobowych

Administrator Danych, Minister Cyfryzacji, z siedzibą przy Królewskiej 27, Warszawa.

Z administratorem danych można kontaktować się korespondencyjnie na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa oraz drogą elektroniczną na adres e-mail: RdC@cyfra.gov.pl.

Inspektor Ochrony Danych Ministra Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060, Warszawa, e-mail: iod.mc@cyfra.gov.pl.

Informacje dotyczące przetwarzanych danych osobowych

Celem przetwarzania danych jest:

  • Wyłonienie kandydata na członka Rady do Spraw Cyfryzacji;
  • Zrealizowanie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 164).

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:

  • art. 6 ust. 1 lit. e RODO* - niezbędność do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi, w zakresie przeprowadzenia postępowania wyłaniania kandydata na członka Rady do Spraw Cyfryzacji zgodnie z art. 17 ust. 10 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1557)
  • art. 6 ust. 1 lit. c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, w zakresie wypełnienia obowiązku archiwalnego, wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 164).

Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do przeprowadzenia postępowania wyłaniania kandydata na członka Rady do Spraw Cyfryzacji i przez okres pracy kadencji Rady do Spraw Cyfryzacji, a następnie przez okres wynikający z przepisów o archiwizacji.

W przypadku zbierania danych osobowych z innych źródeł niż osoba, której dane dotyczą, źródłem pochodzenia danych będą organizacje pozarządowe oraz podmioty określone w art. 17 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1557) zgłaszające kandydata.

Kategorie odnośnych danych: imię, nazwisko, nazwa organizacji, adres pocztowy, adres e-mail, numer telefonu.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do wzięcia udziału w postępowaniu.

Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wzięcia udziału w postępowaniu.

Odbiorcy danych osobowych

  • Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
  • Dane osobowe mogą być również przekazywane do podmiotów przetwarzających dane w imieniu administratora danych osobowych, posiadających uprawnienia do ich przetwarzania.
  • Dane osobowe nie będą przekazane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Przysługuje prawo do:

  • dostępu do swoich danych osobowych,
  • ich sprostowania,
  • ograniczenia przetwarzania,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (w odniesieniu do przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO).

Żądanie realizacji wyżej wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do Administratora Danych (adres podany na wstępie, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).

Ponadto przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa; a od 1 lipca 2025 r.: ul. Moniuszki 1A, 00-033 Warszawa).

Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu

Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.           

* Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

 

Materiały

wzór rekomendacji
wzór​_rekomendacji.docx 0.02MB
Oświadczenie​_kandydata.
Oświadczenie​_kandydata..docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}