Rusza nabór do Rady do Spraw Cyfryzacji na szóstą kadencję
17.06.2025
Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczyna nabór kandydatów do Rady do Spraw Cyfryzacji - eksperckiego zespołu doradczego działającego przy ministrze cyfryzacji. Rada opiniuje kluczowe dokumenty i projekty aktów prawnych z zakresu informatyzacji, łączności i społeczeństwa informacyjnego. Kandydatki i kandydatów mogą zgłaszać m.in. ministrowie, uczelnie, izby gospodarcze i stowarzyszenia branżowe. Poszukiwane są osoby z wyższym wykształceniem, zaangażowane w rozwój cyfrowy i gotowe do pracy stacjonarnej. Termin zgłoszeń został wydłużony do 18 lipca 2025 r.
Rola i skład Rady do Spraw Cyfryzacji
Rada do Spraw Cyfryzacji jest organem doradczo-opiniującym, powoływanym przez ministra właściwego do spraw informatyzacji na podstawie art. 17 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2024, poz. 1557). Skład Rady liczy od 15 do 20 osób, a kadencja trwa dwa lata.
Do głównych zadań Rady należy opiniowanie dokumentów oraz projektów aktów prawnych z obszaru informatyzacji, łączności i rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Spotkania odbywają się zasadniczo w trybie stacjonarnym w siedzibie Ministerstwa Cyfryzacji.
Ministerstwo zaprasza do współpracy osoby gotowe zaangażować się w działalność Rady, w tym uczestniczyć regularnie w jej posiedzeniach.
Kto może zgłosić kandydaturę?
Kandydatów mogą rekomendować:
- ministrowie;
- Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych;
- Prezes Polskiego Komitetu Normalizacyjnego;
- współprzewodniczący ze strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
- podmioty, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1, 2 i 4–8 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1668), które prowadzą badania naukowe lub prace rozwojowe w zakresie informatyki lub łączności;
- izby gospodarcze reprezentujące przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą w zakresie gospodarki elektronicznej, komunikacji, mediów, wytwarzania sprzętu informatycznego, oprogramowania lub świadczenia usług informatycznych;
- stowarzyszenia wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego, których celem statutowym jest reprezentowanie środowiska informatycznego lub wspieranie zastosowań informatyki, gospodarki elektronicznej, komunikacji lub mediów.
Wymagane dokumenty w zgłoszeniu
Zgłoszenie kandydatury powinno zawierać:
- rekomendację zawierającą imię i nazwisko kandydata wraz z uzasadnieniem i wskazaniem obszarów, w których kandydat mógłby się przysłużyć Radzie i Ministrowi/Ministerstwu;
- zgodę na kandydowanie;
- oświadczenie kandydata o posiadaniu wyższego wykształcenia;
- dane do kontaktu z kandydatem (adres pocztowy, adres e-mail, numer telefonu
Wzór wymaganych oświadczeń i zgód znajduje się pod komunikatem.
Gdzie i jak złożyć zgłoszenie
Termin składania zgłoszeń mija 18 lipca 2025 r. (decyduje data wpływu do urzędu). Dokumenty można złożyć:
w formie papierowej na adres:
Ministerstwo Cyfryzacji
Biuro Ministra
ul. Królewska 27
00-060 Warszawa
z dopiskiem: „Rada do Spraw Cyfryzacji”;
osobiście w Kancelarii Ogólnej pod tym samym adresem i z tym samym dopiskiem;
elektronicznie – za pomocą:
- platformy ePUAP,
- skrzynki e-Doręczeń,
- poczty e-mail (na adres: RdC@cyfra.gov.pl) – zgłoszenie musi być podpisane elektronicznie (kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym).
Co dalej
Minister cyfryzacji powoła skład Rady spośród kandydatów zgłoszonych przez uprawnione podmioty. Informacja o powołanych członkach zostanie opublikowana na stronie internetowej Ministerstwa Cyfryzacji oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
Kontakt i więcej informacji
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z sekretariatem Rady:
Telefon: 723 997 979
E-mail: RdC@cyfra.gov.pl
Więcej informacji o działalności Rady do Spraw Cyfryzacji znajduje się na stronie internetowej Ministerstwa Cyfryzacji Rada do Spraw Cyfryzacji - Ministerstwo Cyfryzacji - Portal Gov.pl i BIP MC.
Klauzula informacyjna w związku z przetwarzaniem danych w celu przeprowadzenia naboru do Rady do Spraw Cyfryzacji szóstej kadencji
Informacje i dane do kontaktów w sprawie danych osobowych
Administrator Danych, Minister Cyfryzacji, z siedzibą przy Królewskiej 27, Warszawa.
Z administratorem danych można kontaktować się korespondencyjnie na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa oraz drogą elektroniczną na adres e-mail: RdC@cyfra.gov.pl.
Inspektor Ochrony Danych Ministra Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060, Warszawa, e-mail: iod.mc@cyfra.gov.pl.
Informacje dotyczące przetwarzanych danych osobowych
Celem przetwarzania danych jest:
- Wyłonienie kandydata na członka Rady do Spraw Cyfryzacji;
- Zrealizowanie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 164).
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
- art. 6 ust. 1 lit. e RODO* - niezbędność do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi, w zakresie przeprowadzenia postępowania wyłaniania kandydata na członka Rady do Spraw Cyfryzacji zgodnie z art. 17 ust. 10 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1557)
- art. 6 ust. 1 lit. c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, w zakresie wypełnienia obowiązku archiwalnego, wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 164).
Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do przeprowadzenia postępowania wyłaniania kandydata na członka Rady do Spraw Cyfryzacji i przez okres pracy kadencji Rady do Spraw Cyfryzacji, a następnie przez okres wynikający z przepisów o archiwizacji.
W przypadku zbierania danych osobowych z innych źródeł niż osoba, której dane dotyczą, źródłem pochodzenia danych będą organizacje pozarządowe oraz podmioty określone w art. 17 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1557) zgłaszające kandydata.
Kategorie odnośnych danych: imię, nazwisko, nazwa organizacji, adres pocztowy, adres e-mail, numer telefonu.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do wzięcia udziału w postępowaniu.
Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wzięcia udziału w postępowaniu.
Odbiorcy danych osobowych
- Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
- Dane osobowe mogą być również przekazywane do podmiotów przetwarzających dane w imieniu administratora danych osobowych, posiadających uprawnienia do ich przetwarzania.
- Dane osobowe nie będą przekazane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługuje prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- ich sprostowania,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (w odniesieniu do przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO).
Żądanie realizacji wyżej wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do Administratora Danych (adres podany na wstępie, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).
Ponadto przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa; a od 1 lipca 2025 r.: ul. Moniuszki 1A, 00-033 Warszawa).
Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu
Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
* Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Materiały
wzór rekomendacjiwzór_rekomendacji.docx 0.02MB Oświadczenie_kandydata.
Oświadczenie_kandydata..docx 0.02MB