W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Program promocji EXPO 2020

30.01.2020

W związku z udziałem Polski w Światowej Wystawie EXPO 2020 w Dubaju opracowaliśmy, w ramach poddziałania 3.3.2 „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” PO IR, program promocji o charakterze ogólnym adresowany do przedsiębiorców z sektora MŚP.

Logo Funduszy Europejskich-Inteligentny Rozwój, Rzeczpospolitej Polskiej, Maki Polskiej Gospodarki i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

20 grudnia 2022 r. uaktualniliśmy w programie promocji informację dotyczącą targów Sial Middle East, które zostały przebrandowane na Abu Dhabi International Food Exhibition (ADIFE). 

13 lipca 2022 r. uzupełniliśmy program promocji o targi ISM Middle East (dawniej Yummex) zaplanowane w listopadzie 2022 r. w Dubaju. 

30 czerwca 2022 r. dodaliśmy do programu promocji targi SIAL Middle East odbywające się w grudniu 2022 r. w Abu Dhabi. 

24 marca 2022 r. do programu promocji dodaliśmy dwa wydarzenia: targi Index Saudi Arabia, na których zostanie zorganizowane stoisko informacyjno-promocyjne  oraz wydarzenie Dubai World Cup Horse Race.

3 marca 2022 r. zaaktualizowaliśmy program promocji w zakresie organizacji stoisk informacyjno-promocyjnych. W 2022 r. stoiska zostaną zorganizowane na targach GITEX, Beauty World Middle East, Duphat oraz Global Health Exhibition (Arabia Saudyjska). Uzupełniliśmy program także o tegoroczne edycje wydarzeń zawartych w tabeli. Zapraszamy do zapoznania się z aktualną wersją programu promocji. 

Wspólnie z PARP, wychodząc naprzeciw potrzebom beneficjentów programu Go to brand EXPO 2020, podjęliśmy decyzję o wydłużeniu terminu realizacji programu promocji do końca 2022 r. Zmiana miała na celu zapewnienie przedsiębiorcom możliwości udziału w wybranych wydarzeniach targowych, których terminy, z uwagi na Covid-19, zmieniły się.  

7 lipca 2021 r. zaktualizowaliśmy program promocji w zakresie organizacji stoisk informacyjno-promocyjnych. W 2022 r. stoiska zostaną zorganizowane na targach Index (dodatkowe stoisko) oraz Arabian Travel Market (zamiast stoiska w 2021 r.).

24 lutego 2021 r. wprowadziliśmy kolejne zmiany do programu promocji. Zmieniliśmy zapisy w rozdziale II w pkt 7. Przedsiębiorca został zobowiązany do realizacji co najmniej jednego działania promocyjnego podczas dowolnego wydarzenia wskazanego w Tabeli (zrezygnowano z obowiązku udziału w imprezie targowej ze stoiskiem narodowym). Ponadto zaaktualizowaliśmy listę wydarzeń targowych, m.in. usunęliśmy z Tabeli wydarzenie Dubai International Boat Show w 2021 r. z uwagi na jego odwołanie, a także zmieniliśmy nazwę ministerstwa.

13 listopada 2020 r. dokonaliśmy kolejnej aktualizacji programu promocji wynikającej z Covid-19. Na targach GITEX  w 2020  r. nie zostanie zorganizowane stoisko informacyjno-promocyjne. Ponadto usunęliśmy z tabeli zamieszczonej w programie promocji kolejne wydarzenia targowe, które w 2020 r. nie odbędą się. Są to targi:  Beauty World Middle East oraz Gulfood Manufacturing. 

14 sierpnia 2020 r. wprowadziliśmy kolejne zmiany do programu promocji, tym razem wynikające z obecnej sytuacji epidemiologicznej (Covid-19), która spowodowała. że imprezy targowe są odwoływane, przesuwane na późniejszy termin lub organizowane w formule wirtualnej. Dlatego też, z tabeli zamieszczonej w programie promocji usunęliśmy te wydarzenia, które w 2020 r. nie odbędą się. Są to targi (zgodnie ze stanem na 14.08.2020 r.): BIG 5 i BIG 5 Heavy, Automechanika Dubai, Index i Hotel Show.  Ponadto w 2020 r. wydarzenie Arab Fashion Week zastąpiliśmy wydarzeniem International Fashion Week Dubai. Natomiast przedsiębiorcy z branży meblarskiej, którzy zaplanowali realizację swoich działań promocyjnych na targach Index, mogli korzystać w 2021 r. z narodowego stoiska informacyjno-promocyjnego organizowanego na targach Hotel Show. Targi Index i Hotel Show organizowane są wspólnie w ramach wydarzenia pn. Middle East Design and Hospitality Week. 

1 czerwca 2020 r. zostały wprowadzone zmiany do programu promocji wynikające z przesunięcia o rok terminu organizacji EXPO 2020. Decyzją Zgromadzenia Ogólnego Międzynarodowego Biura Wystaw w Paryżu z 29 maja 2020 r. termin odbywania się EXPO 2020 ustalono na okres od 1 października 2021 r. do  31 marca 2022 r.  Powyższa zmiana wynikała z sytuacji epidemiologicznej (pandemii koronawirusa) jak wystąpiła na świecie w 2020 r. 

Zmiany wprowadzone do programu promocji obejmowały w szczególności:

  • aktualizację daty EXPO 2020,
  • wydłużenie terminu realizacji programu promocji o rok - do 30 września 2022 r.,
  • uzupełnienie Tabeli o wydarzenia targowe odbywajace się w 2022 r.,
  • zmianę terminów organizacji stoisk informacyjno-promocyjnych na targach Middle East Energy oraz Bride Show w Dubaju z 2021 r. na 2022 r. 

W ramach Programu opracowany został wykaz działań promocyjnych przeznaczonych dla przedsiębiorców, który uzupełniony został o tzw. działania ogólne promujące ofertę polskich firm, prowadzonych głównie przez operatorów branżowych programów promocji na lata 2020 - 2022.

Operatorzy branżowych programów promocji zrealizowanych w latach 2020-2022 to:

  • Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości - BPP IT/ICT oraz BPP sprzętu medycznego,
  • Polska Organizacja Turystyczna - BPP usług prozdrowotnych,
  • Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa - BPP polskich specjalności żywnościowych,
  • BERM Sp. z o.o. Sp. k - BPP meble, BPP kosmetyki, BPP jachty oraz BPP biotechnologie i farmaceutyki,
  • Konsorcjum firm: M Promotion International Sp. z o.o. oraz Agencja M Promotion Sp. z o.o. - BPP części samochodowych i lotniczych, BPP budowy i wykańczania budowli, BPP mody polskiej oraz BPP maszyn i urządzeń. 

Działania promocyjne:

  • organizacja narodowych stoisk informacyjno-promocyjnych na wybranych wydarzeniach, w szczególności na targach odbywających się w ZEA;
  • organizacja wyjazdowych misji gospodarczych dla przedsiębiorców do krajów Zatoki Perskiej;
  • organizacja misji przyjazdowych do Polski dla zagranicznych kontrahentów oraz przedstawicieli instytucji otoczenia biznesu z krajów Zatoki Perskiej;
  • realizacja działań promujących marki produktowe polskich przedsiębiorców prowadzących lub zamierzających prowadzić działalność na rynku ZEA;
  • organizacja  Polsko-Emirackiego Forum Gospodarczego;
  • organizacja Polish Games Show – festiwalu polskich gier komputerowych.

Termin realizacji programu

3 marca 2020 r. – 31 grudnia 2022 r.

2 marca 2020 r. wprowadziliśmy zmiany do programu promocji polegające na: umożliwieniu przedsiębiorcom organizacji stoisk na  innych niż wskazane w Tabeli wydarzeniach, odbywających się w krajach Zatoki Perskiej; zorganizowaniu narodowego stoiska informacyjno-promocyjnego na targach Bride Show; uzupełnieniu wydarzenia BIG 5 o targi BIG 5 Heavy odbywające się wspólnie z targami BIG 5. 

25 lutego 2020 r. zmieniliśmy datę rozpoczęcia realizacji programu promocji z 1 kwietnia na 3 marca (zapewniając w ten sposób zgodność z zasadami Konkursu dla przedsiębiorców).

Udział mikro, małych i średnich przedsiębiorców w Programie był finansowany ze środków poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand” PO IR, za którego realizację odpowiadała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. 

Pierwszy nabór wniosków o dofinansowanie do tego programu promocji odbył się w 2020 r. Do PARP wpłynęło 121 wniosków na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ok. 27,6 mln zł. Do wsparcia zakwalifikowano 79 projektów na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ok. 16,4 mln zł.

Kolejny  Konkurs dla przedsiębiorców został ogłoszony w  2021 r.  Przedsiębiorcy złożyli 432 wnioski na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ok. 110 mln zł, w tym 125 wniosków na kwotę ok. 30 mln zł dla projektów zlokalizowanych w województwie mazowieckim oraz 307 wniosków na kwotę ok. 80 mln zł dla projektów zlokalizowanych w województwach innych niż mazowieckie. W wyniku dokonanej oceny wniosków, do wsparcia rekomendowanych zostało 295 firm, którym przyznano ok. 69 mln zł dofinansowania. Budżet Konkursu, w związku z dużym zainteresowaniem przedsiębiorców, został zwiększony z 50 do 70 mln zł.

 

Materiały

Program promocji EXPO 2020​_wersja z 20.12.2022 r.
DHM​_Program​_EXPO​_Dubaj​_20122022​_r.pdf 0.31MB
{"register":{"columns":[]}}