W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Marka Polskiej Gospodarki

Marka Polskiej Gospodarki powstała w ramach projektu systemowego „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” 6.5.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.

Logo Funduszy Europejskich-Inteligentny Rozwój, Rzeczpospolitej Polskiej, Maki Polskiej Gospodarki i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

Koncepcja wizualizacji została przygotowana w oparciu o wyniki badań wizerunkowych Polski. Na tej podstawie stworzyliśmy Księgę Marki Polskiej Gospodarki. Określiliśmy w niej atrybuty Marki, system identyfikacji wizualnej oraz tezy komunikacyjne dla komunikatów werbalnych.

Badania przeprowadzone wśród ponad 10 tys. przedstawicieli środowiska biznesowego na 4 kontynentach wykazały, że Polacy są postrzegani jako wykwalifikowani profesjonaliści. Jest to nasz najważniejszy atut, który tworzy pozytywny i trwały wizerunek Polski jako kraju, z którym warto współpracować i realizować działania biznesowe.

Skąd pomysł na Markę Polskiej Gospodarki?

Na świecie są tysiące polskich produktów, ale niewiele osób zna ich kraj pochodzenia. Dlatego chcemy zbudować silną pozycję rodzimych marek za granicą oraz podnieść atrakcyjność inwestycyjną naszego kraju.

Zdecydowaliśmy się dokładniej zbadać, jak widzą Polskę zagraniczni przedsiębiorcy oraz jak Polacy postrzegają swoją pozycję za granicą. Zatrudniliśmy ekspertów do stworzenia spójnej koncepcji promocji polskiej gospodarki. Badania wykazały, że najważniejszym atutem polskiej gospodarki są ludzie, ich wiedza i umiejętności oraz otwartość na współpracę.

Co i kogo Marka ma promować?

Marka Polskiej Gospodarki ma promować rodzime produkty i naszych przedsiębiorców za granicą.

W jaki sposób, gdzie?

Jeżeli naszym największym aktywem w świecie biznesu jesteśmy my sami, Polacy, to musimy dumnie reprezentować Markę jako jej ambasadorzy. Połączenie naszego talentu, w różnych sektorach gospodarki, w kraju i za granicą, stworzy pozytywny i trwały wizerunek Polski jako kraju, w którym warto realizować działania biznesowe.

Kto może skorzystać z logo?

Każdy polski przedsiębiorca może wziąć udział w programie Marki Polskiej Gospodarki. Wystarczy złożyć wniosek o użyczenie znaku Marki Polskiej Gospodarki i wykorzystać go podczas działań promocyjnych.

Wnioskodawcy i Beneficjenci poddziałania 3.3.3 PO IR, a także działania 2.25 "Promocja marki innowacyjnych MŚP" FENG zostali zobowiązani do używania znaku Marki Polskiej Gospodarki podczas imprez targowo-wystawienniczych, misji gospodarczych oraz umieszczania logo na swoich materiałach promocyjnych. W tym przypadku przedsiębiorca został zwolniony z obowiązku wnioskowania o użyczenie znaku Marki Polskiej Gospodarki na ww. cele.

Począwszy od konkursu nr 5 zorganizowanego przez PARP w 2019 r. w ramach programu Go to Brand dotyczącego branżowych programów promocji na lata 2020-2022 przedsiębiorcy nie mają już obowiązku stosowania na stoisku wystawienniczym panelu promocyjnego. Przedsiębiorcy zostali zobowiązani do nabycia lub wytworzenia oraz do instalacji na stoisku trwałego i widocznego elementu dekoracyjnego uwzględniającego założenia wizualizacji Marki Polskiej Gospodarki.

Panel promocyjny (zgodnie z załączonym projektem,  w języku polskim) był obowiązkowym elementem stoiska przedsiębiorców, którzy otrzymali dofinansowanie w ramach I tury branżowych programów promocji (konkursy organizowane w ramach programu Go to Brand w latach 2016-2018). W przypadku, gdy z przyczyn technicznych nie jest możliwe zamontowanie panelu na krawędzi ścian pomiędzy stoiskami, panel może być zamieszczony w obrębie stoiska, przy czym należy pamiętać o zapewnieniu jego odpowiedniej widoczności. Ponadto, w przypadku trudności z transportem panelu z pleksi o wymiarach sugerowanych w specyfikacji, dopuszczalne jest stworzenie panelu modułowego, składanego z kilku mniejszych elementów oraz użycie do jego produkcji dowolnych materiałów, przy zachowaniu wskazanych wymiarów, kształtu oraz ogólnej estetyki zgodnie z projektem.

Kontakt

W razie pytań prosimy o kontakt z Departamentem Rozwoju Inwestycji: sekretariatDRI@mrit.gov.pl

Materiały

Księga wizualizacji Marki Polskiej Gospodarki
Księga​_wizualizacji​_Marki​_Polskiej​_Gospodarki.pdf 2.87MB
Prezentacja Marki Polskiej Gospodarki
Prezentacja​_Marki​_Polskiej​_Gospodarki.pdf 2.56MB
Regulamin korzystania z logo Marki Polskiej Gospodarki
Regulamin​_korzystania​_z​_logo​_Marka​_Polska​_Gospodarka.pdf 0.20MB
Wniosek o użyczenie Marki Polskiej Gospodarki
Wniosek​_o​_uzyczenie​_MPG​_DRI​_MPiT.docx 0.02MB
LOGO​_TIF​_MPG.rar
LOGO​_TIF​_MPG.rar 0.93MB
LOGO​_EPS​_MPG.zip
LOGO​_EPS​_MPG.zip 0.13MB
Projekt panelu promocyjnego Marki Polskiej Gospodarki
Projekt.rar 0.04MB
Panel promocyjny Marki Polskiej Gospodarki
MPG​_panel​_promocyjny​_na​_strone.pdf 4.48MB
Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
25.10.2023 10:24 Bożena Kujawa
Pierwsza publikacja:
02.08.2019 08:21 Monika Waćkowska-Kabaczyńska
{"register":{"columns":[]}}