W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Program Go to Brand

Realizowanemu przez nas programowi Brand towarzyszył program Go to Brand wdrażany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

Logo Funduszy Europejskich-Inteligentny Rozwój, Rzeczpospolitej Polskiej, Maki Polskiej Gospodarki i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

Promowaliśmy w ten sposób polskie marki produktowe poprzez Markę Polskiej Gospodarki przy zaangażowaniu przedsiębiorstw:

  • posiadających innowacyjny produkt/usługę (markę produktową, która ma szansę stać się marką globalną, rozpoznawalną na rynkach zagranicznych);
  • prowadzących działalność eksportową, samodzielną działalność badawczo-rozwojową lub które zakupiły/wdrożyły odpowiednie rozwiązania innowacyjne.

Przedsiębiorcom mikro-, małym i średnim uczestniczącym w poszczególnych programach promocji zapewniliśmy wsparcie na realizację wybranych przez nich działań promocyjnych.  Było ono udzielane przez PARP w formie pomocy publicznej lub pomocy de minimis.

W latach 2016-2018 PARP zorganizowała cztery nabory i otrzymała 1999 wniosków o dofinansowanie. Wsparcie przyznała dla 935 projektów.

W piątym naborze wniosków, który odbył się w 2019 r. i dotyczył nowej edycji branżowych programów promocji do PARP wpłynęło ok. 1400 wniosków o dofinansowanie, w tym ponad 300 wniosków do programu promocji branży IT/ICT. W wyniku dokonanej oceny wniosków do wsparcia rekomendowanych zostało 770 projektów na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ok. 212 mln zł (w tym 197 projektów w woj. mazowieckim na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ok. 58 mln zł).

Kolejny, szósty nabór wniosków o dofinansowanie został zorganizowany w 2020 r.  Do PARP wpłynęła rekordowa liczba wniosków. Przedsiębiorcy złożyli 1575 wniosków na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ok. 467 mln zł. W wyniku dokonanej oceny wniosków, wsparcie na promocję swoich wyrobów i usług na rynkach zagranicznych otrzymało 1117 przedsiębiorstw, a łączną kwota dofinansowania ze środków unijnych wyniosła ok. 326,7 mln zł. 

W 2020 r. PARP przeprowadziła także Konkurs do nowego Programu promocji przygotowanego w związku z udziałem Polski w Światowej Wystawie EXPO 2020 w Dubaju. Przedsiębiorcy złożyli 121 wniosków na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ok. 27,6 mln zł (w  tym 49 wniosków dla projektów z województwa mazowieckiego na łączną kwotę ok. 10 mln zł). W wyniku dokonanej oceny do wsparcia zostało zakwalifikowanych 79 projektów (w tym 39 z województwa mazowieckiego) na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ok. 16,4 mln zł. 

Kolejny Konkurs Go to Brand EXPO 2020 został ogłoszony przez PARP w 2021 r. Przedsiębiorcy złożyli 432 wnioski na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ok. 110 mln zł, w tym 125 wniosków na kwotę ok. 30 mln zł dla projektów zlokalizowanych w województwie mazowieckim oraz 307 wniosków na kwotę ok. 80 mln zł dla projektów zlokalizowanych w województwach innych niż mazowieckie. Do wsparcia zostało rekomendowanych 295 wniosków na kwotę ok. 69 mln zł. Budżet Konkursu (pierwotnie zaplanowany w wysokości 50 mln zł), w związku z dużym zainteresowaniem firm, został zwiększony do 70 mln zł.

 

Pełna nazwa projektu: „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand”,  Poddziałanie 3.3.3 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020.

 

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
25.09.2023 08:26 Bożena Kujawa
Pierwsza publikacja:
23.04.2019 15:26 Monika Waćkowska-Kabaczyńska
{"register":{"columns":[]}}