Powrót

Program Go to Brand

Realizowanemu przez nas programowi Brand towarzyszył program Go to Brand wdrażany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

Logo Funduszy Europejskich-Inteligentny Rozwój, Rzeczpospolitej Polskiej, Maki Polskiej Gospodarki i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

Promowaliśmy w ten sposób polskie marki produktowe poprzez Markę Polskiej Gospodarki przy zaangażowaniu przedsiębiorstw:

  • posiadających innowacyjny produkt/usługę (markę produktową, która ma szansę stać się marką globalną, rozpoznawalną na rynkach zagranicznych);
  • prowadzących działalność eksportową, samodzielną działalność badawczo-rozwojową lub które zakupiły/wdrożyły odpowiednie rozwiązania innowacyjne.

Przedsiębiorcom mikro-, małym i średnim uczestniczącym w poszczególnych programach promocji zapewniliśmy wsparcie na realizację wybranych przez nich działań promocyjnych.  Było ono udzielane przez PARP w formie pomocy publicznej lub pomocy de minimis.

W latach 2016-2018 PARP zorganizowała cztery nabory i otrzymała 1999 wniosków o dofinansowanie. Wsparcie przyznała dla 935 projektów.

W piątym naborze wniosków, który odbył się w 2019 r. i dotyczył nowej edycji branżowych programów promocji do PARP wpłynęło ok. 1400 wniosków o dofinansowanie, w tym ponad 300 wniosków do programu promocji branży IT/ICT. W wyniku dokonanej oceny wniosków do wsparcia rekomendowanych zostało 770 projektów na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ok. 212 mln zł (w tym 197 projektów w woj. mazowieckim na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ok. 58 mln zł).

Kolejny, szósty nabór wniosków o dofinansowanie został zorganizowany w 2020 r.  Do PARP wpłynęła rekordowa liczba wniosków. Przedsiębiorcy złożyli 1575 wniosków na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ok. 467 mln zł. W wyniku dokonanej oceny wniosków, wsparcie na promocję swoich wyrobów i usług na rynkach zagranicznych otrzymało 1117 przedsiębiorstw, a łączną kwota dofinansowania ze środków unijnych wyniosła ok. 326,7 mln zł. 

W 2020 r. PARP przeprowadziła także Konkurs do nowego Programu promocji przygotowanego w związku z udziałem Polski w Światowej Wystawie EXPO 2020 w Dubaju. Przedsiębiorcy złożyli 121 wniosków na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ok. 27,6 mln zł (w  tym 49 wniosków dla projektów z województwa mazowieckiego na łączną kwotę ok. 10 mln zł). W wyniku dokonanej oceny do wsparcia zostało zakwalifikowanych 79 projektów (w tym 39 z województwa mazowieckiego) na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ok. 16,4 mln zł. 

Kolejny Konkurs Go to Brand EXPO 2020 został ogłoszony przez PARP w 2021 r. Przedsiębiorcy złożyli 432 wnioski na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ok. 110 mln zł, w tym 125 wniosków na kwotę ok. 30 mln zł dla projektów zlokalizowanych w województwie mazowieckim oraz 307 wniosków na kwotę ok. 80 mln zł dla projektów zlokalizowanych w województwach innych niż mazowieckie. Do wsparcia zostało rekomendowanych 295 wniosków na kwotę ok. 69 mln zł. Budżet Konkursu (pierwotnie zaplanowany w wysokości 50 mln zł), w związku z dużym zainteresowaniem firm, został zwiększony do 70 mln zł.

 

Pełna nazwa projektu: „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand”,  Poddziałanie 3.3.3 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020.

 

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
25.09.2023 08:26 Bożena Kujawa
Pierwsza publikacja:
23.04.2019 15:26 Monika Waćkowska-Kabaczyńska
{"register":{"columns":[]}}