W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Daj się oświecić – złóż online wniosek w programie „Mój prąd”

15.07.2020

Już ponad 100 tysięcy osób złożyło wnioski o dofinansowanie w ramach programu „Mój prąd”. Połowa z nich zrobiła to przez internet!

Grafika - ludzie siedzący przy stole przy laptopach. Wokół nich symbole m.in. lupy, zegarka, kalkulatora, na środku - żółta żarówka. Na dole tekst: Daj się oświecić - złóż online wniosek w programie "Mój prąd".

„Mój prąd” to prawdopodobnie największy w Europie program dedykowany finansowaniu mikroinstalacji fotowoltaicznych (PV). To miliard złotych na rozwój przydomowych źródeł energii odnawialnej (np. niewielkiej elektrowni słonecznej).

Bez napięcia

5 tysięcy zł - nawet na takie dofinansowanie mogą liczyć ci, którzy wezmą udział w programie. Oferowane dofinansowanie - w formie dotacji - pokrywa do 50% kosztów kwalifikowanych montażu i zakupu mikroinstalacji.

- Wnioski o dofinansowanie można składać przez internet – wystarczy mieć profil zaufany. Z miesiąca na miesiąc z tej możliwości korzysta coraz więcej osób – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Tylko od początku lipca wnioski online złożyło niemal 6,5 tysiąca osób, a od 21 października - czyli od dnia kiedy uruchomiliśmy tę e-usługę - 52 026 – dodaje szef MC.

W przypadku chęci otrzymania dofinansowania kolejność działania powinna być następująca:

Krok 1: Kup i zamontuj mikroinstalację fotowoltaiczną.

Krok 2: Poczekaj na instalację przez zakład energetyczny licznika dwukierunkowego.

Ważne! Instalacja nie może być przyłączona przed 23 lipca 2019 r.

Krok 3: Podpisz umowę dwustronną z dystrybutorem energii o przyłączeniu mikroinstalacji do sieci elektrycznej.

Krok 4: Złóż przez internet wniosek o dofinansowanie

Działaj na GOV.pl

Aby złożenie wniosku poszło gładko, warto wcześniej przygotować elektroniczne wersje odpowiednich dokumentów:

  • kopię faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej. Powinna być opatrzona adnotacją „Zgłoszono do Programu priorytetowego Mój Prąd”,
  • dowodu zapłaty faktury/oświadczenia o dokonanej wpłacie,
  • zaświadczenia Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano,
  • oświadczenia o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku gdy instalacja jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji).

Kiedy wszystkie dokumenty są już przygotowane, można przechodzić do działania. E-usługę Skorzystaj z programu „Mój prąd” znajdziecie na portalu www.GOV.pl. Aby trafić do niej najszybciej, warto skorzystać z wyszukiwarki.

Będąc na stronie e-usługi, postępujcie według tych wskazówek:

  1. Kliknij przycisk Złóż wniosek o dofinansowanie.
  2. Zaloguj się (profilem zaufanym lub jeśli masz – e-dowodem).
  3. Wypełniej wniosek, uzupełnij dane kontaktowe. Upewnij się, że w swoim wniosku podałeś poprawny e-mail. To na ten adres otrzymasz potwierdzenie podjętej decyzji.
  4. Dołącz wymagane załączniki.
  5. Sprawdź i podpisz wniosek elektronicznie (profilem zaufanym lub jeśli masz – e-dowodem).
  6. Wyślij dokumenty: wniosek z załącznikami.
  7. Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę na koncie Mój GOV i na podany we wniosku adres e-mail.

Gotowe!

WAŻNE! Po wysłaniu wniosku nie można go edytować, ani podmieniać w nim załączników.

W ostatnim czasie do e-usługi dodaliśmy jeszcze jedno udogodnienie – możliwość złożenia wniosku przez pełnomocnika.

Jeśli chcecie skorzystać z tej możliwości, wzór pełnomocnictwa znajdziecie na stronie www.mojprad.gov.pl. Jego skan dołączcie do elektronicznego wniosku.

Nie tylko dla siebie

Udział w programie „Mój prąd” to nie tylko możliwość otrzymania dofinansowania, ale przede wszystkim ważny krok w stronę poprawy jakości powietrza, którym oddychamy.

Do tej pory, dzięki programowi, zredukowaliśmy już emisję dwutlenku węgla o 234 086 400 kg/rok!

Czekamy na kolejne wnioski. Do rozdysponowania nadal jest ponad 740 milionów złotych.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące programu, zajrzyj na stronę www.mojprad.gov.pl  

O projekcie

Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.

 

 

{"register":{"columns":[]}}