W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sprawy urzędowe przez internet? Teraz to prostsze, niż myślisz!

Czy sprawy urzędowe można załatwiać w kapciach? Jasne! Nie musisz już iść do urzędu, by złożyć wniosek o nowy dowód osobisty, czy zawnioskować o odpis aktu stanu cywilnego. Te i wiele innych spraw możesz załatwić przez internet, siedząc wygodnie w ulubionym fotelu. e-Polak Potrafi!

Urząd w domu

Kiedy już rozsiądziesz się w fotelu lub na kanapie, wejdź na stronę www.gov.pl. To tam znajdziesz informacje o wszystkich naszych e-usługach, a także proste instrukcje jak z nich korzystać. To nic skomplikowanego. Na pewno sobie poradzisz. 

Co możesz załatwić online? Mamy e-usługi dla rodziców i kierowców. Przez internet wyrobisz dokumenty i rozliczysz podatki. Oto tylko kilka najpopularniejszych e-usług:

  • dla rodziców: zgłoszenie urodzenia dziecka, złożenie wniosku o 500+,
  • dla kierowców: możliwość sprawdzenia punktów karnych, czy historii pojazdu, 
  • związane z dokumentami: możliwość złożenia wniosku o dowód osobisty, zgłoszenie utraty dowodu osobistego, wniosek o odpis aktu stanu cywilnego.

Przez internet możesz się także m.in. zameldować lub wymeldować, czy założyć działalność gospodarczą. Moglibyśmy długo wymieniać…

Stale pracujemy nad nowymi e-usługami. Wszystko po to, by ułatwiać Polakom życie – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Listę wszystkich e-usług znajdziesz na www.gov.pl/uslugi-dla-obywatela. Skorzystaj z wygodnej wyszukiwarki – dzięki niej pójdzie Ci sprawniej.

Wideo

Profil zaufany na start

Aby korzystać z e-administracji potrzebujesz profilu zaufanego (PZ). To Twój klucz do e-usług – bezpłatne i bezpieczne narzędzie, dzięki któremu potwierdzisz w internecie swoją tożsamość.

Załóż go od ręki. Masz do wyboru dwie możliwości:

1. Skorzystaj z bankowości elektronicznej.

Jeśli masz konto w bankach: PKO Bank Polski SA, Santander, Bank Pekao, mBank, ING Bank Śląski, Alior Bank, Millennium Bank, T-Mobile Usługi Bankowe lub na platformie Envelo możesz założyć PZ przez Internet. Cały proces zajmie Ci kilka minut:

Krok 1: w systemie bankowości elektronicznej Twojego banku wypełnij formularz o założenie profilu zaufanego.
Krok 2: operację potwierdź bankowym kodem autoryzacyjnym. Na adres mailowy otrzymasz potwierdzenie założenia konta.

2. Załóż PZ online i potwierdź go w ciągu 14 dni w jednym z 1500 Punktów Potwierdzających.

Krok 1: wejdź na stronę www.pz.gov.pl i wybierz możliwość założenia profilu zaufanego z potwierdzeniem w Punkcie Potwierdzającym,
Krok 2: po założeniu PZ w Internecie, idź do Punktu Potwierdzającego. Masz na to 14 dni od złożenia wniosku. Sprawdź, gdzie w Twojej okolicy znajduje się najbliższy.

Więcej informacji o zakładaniu Profilu Zaufanego znajdziesz na stronie: www.gov.pl/zaloz-profil-zaufany 

Wideo

Spotkajmy się na Mój Gov

Kiedy już masz profil zaufany i jesteś na stronie www.gov.pl, zaloguj się do panelu Mój Gov (znajdziesz go w prawym górnym rogu strony).

Jedno proste i intuicyjne logowanie daje dostęp do naszych osobistych danych zgromadzonych m.in w rejestrze PESEL, Rejestrze Dowodów Osobistych oraz danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów nt. posiadanych pojazdów – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Po zalogowaniu do panelu Mój Gov, bez konieczności dodatkowego uwierzytelniania, użytkownik dostaje też dostęp do systemów PUE ZUS [Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych] oraz Indywidualnego Konta Pacjenta – dodaje szef MC.

Logowanie do panelu Mój Gov daje dostęp do takich e-usług jak:

Prawdziwą rewolucją jest dostępna w Mój Gov nowa skrzynka (jeszcze w wersji beta) służąca do wymiany korespondencji z urzędami. Od teraz, aby wysłać pismo do urzędu nie musisz już wchodzić na platformę ePUAP. Nowa skrzynka ma mo  żliwość konfiguracji i prowadzi użytkownika krok po kroku. 

Już dziś ponad 40% użytkowników łączy się z www.gov.pl z telefonów. Dlatego skrzynkę zaprojektowano zgodnie z potrzebami dzisiejszego mobilnego użytkownika, który załatwia usługi w smartfonie. 

Mój Gov to nie tylko prosty i przejrzysty interfejs. To przede wszystkim przełomowe narzędzie w rozwoju polskiej e-administracji – mówi minister Marek Zagórski. – To milowy krok w transformacji od Polski papierowej do cyfrowej.

Wideo