System Rejestrów Państwowych
System Rejestrów Państwowych to rozwiązanie organizacyjno-techniczne wykorzystywane do prowadzenia rejestrów publicznych – podstawa prawna art. 13b ust. 1 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
System Rejestrów Państwowych (SRP), połączył najważniejsze polskie rejestry. Dzięki połączeniu rejestrów już teraz możemy załatwiać sprawy prościej, z mniejszym wysiłkiem, a coraz więcej z nich będziemy mogli załatwić wirtualnie, nie wychodząc z domu.
Obecnie SRP łączy sześć rejestrów:
- Rejestr PESEL
- Rejestr Dowodów Osobistych
- Rejestr Stanu Cywilnego
- Rejestr Danych Kontaktowych
- System Odznaczeń Państwowych
- Centralny Rejestr Sprzeciwów.
Kontakt
Departament Systemów Państwowych
tel. +tel:+48222455412
e-mail: sekretariat.dsp@mc.gov.pl
Linki wewnętrzne
Materiały
Standardy technologiczne Systemu Rejestrów PaństwowychStandardy_technologiczne_Systemu_Rejestrów_Państwowych.pdf 0.68MB
Informacje o publikacji dokumentu
- Ostatnia modyfikacja:
- 07.01.2020 11:40 Kinga Graczyk
- Pierwsza publikacja:
- 22.11.2017 13:18 Dominika Waligórska