W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

A18 w województwie lubuskim zakończona

02.10.2023

Drugi etap budowy autostrady A18 zakończono oficjalnie 28 września br. Oddany do ruchu odcinek obejmuje trasę od Iłowej do granicy województw lubuskiego i dolnośląskiego. Dzięki temu kierowcy mają już do dyspozycji 50 kilometrów autostrady A18. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim w 2010 roku wydał decyzję, w której ustalił środowiskowe uwarunkowania dla przedsięwzięcia polegającego na budowie autostrady A18 na odcinku węzeł „Olszyna” – węzeł „Golnice”.

Samochody na dwupasmowej drodze. Na drugim planie wiadukt.

W przypadku inwestycji drogowych, obejmujących swoim zasięgiem oraz oddziaływaniem duże obszary, proces wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wymaga jeszcze bardziej szczegółowej i dogłębnej analizy wszystkich aspektów związanych z realizacją przedsięwzięcia. Tak było również w przypadku budowy drogi A18, m.in. z uwagi na fakt, że przebiega ona przez obszary objęte ochroną na podstawie ustawy o ochronie przyrody, w tym obszary Natura 2000 oraz obszary chronionego krajobrazu.

Na terenie węzła Olszyna 28 września br. oficjalnie zakończono drugi etap inwestycji. W wydarzeniu uczestniczył Józef Kruczkowski- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim.

RDOŚ oprócz wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla tego przedsięwzięcia, w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko w 2021 roku postanowieniem uzgodnił realizację II fazy budowy autostrady A18. Sama realizacja inwestycji była możliwa od 2018 rok, kiedy to Minister Infrastruktury wydał decyzję zapewniającą finansowanie.

Przebudowa jezdni południowej DK18 na odcinku pomiędzy Olszyną a Golnicami miała na celu dostosowanie istniejącego układu drogowego do parametrów autostrady. Działania prowadzone w ramach realizacji przedsięwzięcia obejmowały roboty drogowe, budowę i przebudowę obiektów inżynierskich, budowę urządzeń ochrony środowiska, w tym ekranów akustycznych, przejść dla zwierząt, zieleni przyrożnej, a także budowę urządzeń infrastruktury drogowej.  

Na całym 70-kilometrowym przebudowywanym odcinku autostrady A18 będzie 11 przejść dla dużych zwierząt o szerokości 60 metrów. W tym 6 na terenie województwa lubuskiego oraz 5 w województwie dolnośląskim.

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}