W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Analizy, raporty i prezentacje

Informacja

Kompleksowe opracowania dotyczące rynku mediów elektronicznych sporządzane są przez Biuro KRRiT zgodnie z planem pracy Biura KRRiT lub na doraźne zamówienie członków KRRiT. Ostateczna wersja tych dokumentów jest przyjmowana przez KRRiT.

2024 rok

Raporty z monitoringu KRRiT:

1. Nadawcy stosują się do zapisów aktu samoregulacyjnego o wyeliminowaniu reklamy słodyczy, napojów i słonych przekąsek z programów dla dzieci.

KRRiT systematycznie bada stopień przestrzegania przez rynek zapisów ww. aktu samoregulacyjnego, a efektem ostatniego przeprowadzonego w tym zakresie monitoringu jest raport pt. „Programy telewizyjne i audycje dla dzieci bez reklam słodyczy i słonych przekąsek”. Zawiera on wyniki z analizy reklam, emitowanych przy audycjach dla dzieci, za okres ostatnich trzech lat: od lipca 2020 r. do końca czerwca 2023 r.  

W ramach monitoringu skontrolowane zostały wszystkie obecne na polskim rynku telewizyjnym programy skierowane do dzieci (16 programów), a także audycje dla dzieci rozpowszechnione w 8 najbardziej popularnych programach uniwersalnych i filmowych należących do sygnatariuszy porozumienia.

Analiza KRRiT została wykonana na podstawie danych z badania telemetrycznego AGB Nielsen Media Research.

2. Ogromny spadek oglądalności serwisu informacyjnego TVP: 19.30.

W grudniu 2023 roku, styczniu, lutym i marcu 2024 roku serwis 19:30 zanotował dramatyczny spadek oglądalności. Kolejne miesiące nie przyniosły odwrócenia tendencji spadkowych i audycja nie odzyskała widzów.

KRRiT prezentuje Raport z monitoringu serwisu informacyjnego TVP: 19.30 oraz kontekstowo Faktów TVN, Wydarzeń Telewizji  Polsat i Dzisiaj TV Republiki, przeprowadzony w okresie od 21 grudnia 2023 r. do 31 marca 2024 r.

Materiały

1. Programy telewizyjne i audycje dla dzieci bez reklam słodyczy i słonych przekąsek. Raport​​_KRRiT
Reklamy​_żywności​_w​_programach​_telewizyjnych​_i​_audycjach​_dla​_dzieci​_raport​_KRRiT.pdf 0.79MB
2. Monitoring serwisu informacyjnego 19.30 na antenie TVP - Raport KRRiT
Monitoring​_serwisu​_informacyjnego​_1930​_na​_antenie​_TVP​_-​_Raport​_KRRiT.pdf 0.71MB
2022 rok

Raport przygotowany na zlecenie KRRiT przez Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu pt. Obecność różnych rodzajów modeli rodziny oraz sposobu ich prezentacji w polskich filmach fabularnych i serialach telewizyjnych.

Raport jest kontynuacją wykonanej przez UMK, na zlecenie KRRiT, analizy pt.: Stereotypowe czy nietypowe? Wizerunek kobiet w polskich serialach – sposób prezentacji, obecność, konteksty.

Materiały

Obecność różnych rodzajów modeli rodziny oraz sposobu ich prezentacji w polskich filmach fab i serialach telewizyjnych
Obecność​_różnych​_rodzajów​_modeli​_rodziny​_oraz​_sposobu​_ich​_prezentacji​_w​_polskich​_filmach​_fab​_i​_serialach​_telewizyjnych.pdf 2.56MB
2021 rok
2020 rok
2019 rok
2018 rok
2017 rok
2016 rok
  • Opracowanie Europejskiego Obserwatorium Audiowizualnego na temat własności w mediach. MAVISE EXTRA Własność mediów: czy zmierzamy wkierunku grup paneuropejskich?

opracowanie w języku polskim pdf  8,6 MB

opracowanie w języku angielskim pdf  8,6 MB

raport pdf  2,1 MB

publikacja pdf  1,7 MB

2015 rok

            Monitoring wyborczy telewizyjnych programów publicystycznych 2015 r. - prezentacja, ppt  675 KB

Monitoring wyborczy telewizyjnych audycji publicystycznych. Wybory parlamentarne 2015 r. doc  2,2 MB

Monitoring wyborczy telewizyjnych serwisów informacyjnych. Wybory parlamentarne 2015 r. pdf  5,6 MB

Raport Telewizyjne audycje publicystyczne – I tura pdf  1,4 MB

Raport Telewizyjne audycje publicystyczne – II tura pdf  1,5 MB

Raport Telewizyjne serwisy informacyjne – I tura pdf 1,1 MB

Raport Telewizyjne serwisy informacyjne – II tura pdf  1,6 MB

raport docx  2 MB

prezentacja pptx 832 KB

2014 rok

Monitoring wyborczy telewizyjnych serwisów informacyjnych - raport pdf  974 KB

Monitoring wyborczy telewizyjnych programów publicystycznych - raport pdf  2,5 MB

Monitoring wyborczy telewizyjnych audycji publicystycznych. Wybory do Parlamentu Europejskiego 2014. Raport podsumowujący. pdf  1,7 MB

Eurowybory 2014. Widownia monitorowanych audycji o tematyce wyborczej w programach TVP1, TVP2, TVP INFO, TVN 24, Polsat News w okresie przedwyborczym 10-23 maja 2014. pdf 1 MB

Kampania wyborcza do Parlamentu Europejskiego w głównych wydaniach serwisów informacyjnych TVP SA, TVN, Polsat, TV Trwam, TV Republika i Superstacja w okresie 10-23 maja 2014 r. pdf  174 KB

Monitoring kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego w 2014 r. w TVP1, TVP2, TVP INFO oraz TVP Regionalna na podstawie 130 "jedynek" z list wyborczych. pdf  817 KB

2013 rok
2012 rok


dodatkowe dokumenty: Mistrzostwa Europy w piłce nożnej EURO 2012. Widownia transmisjiorazudziały programów TVP 1, TVP 2, TVP HD i TVP Sport od 8 czerwca do 1 lipca 2012 -podsumowanie pdf  527 KB

 

 

 

 

 

                                                                           

2011 rok
2010 rok
2009 rok
2008 rok
2007 rok
2006 rok
2005 rok
2004 rok
2003 rok
Wcześniejsze analizy
{"register":{"columns":[]}}