Kompleksowe opracowania dotyczące rynku mediów elektronicznych sporządzane są przez Biuro KRRiT zgodnie z planem pracy Biura KRRiT lub na doraźne zamówienie członków KRRiT. Ostateczna wersja tych dokumentów jest przyjmowana przez KRRiT.
Analizy, raporty i prezentacje
Informacja
2025 rok
TELEWYBORY - MEDIA A KAMPANIA WYBORCZA NA PREZYDENTA RP 2025
Raport z monitoringu serwisów informacyjnych i audycji publicystycznych (TVP w likwidacji, TVN, Polsat i TV Republika), pod redakcją dr Agnieszki Glapiak - Zastępcy Przewodniczącego KRRiT.
Prowadzony przez KRRiT monitoring wykazał, że kampania wyborcza na urząd Prezydenta RP w 2025 roku była relacjonowana przez główne polskie telewizje w sposób stronniczy. Trzy z czterech głównych stacji faworyzowały Rafała Trzaskowskiego, a tylko jedna wspierała Karola Nawrockiego. W przekazach prawie całkowicie ignorowano pozostałych kandydatów na urząd prezydenta.
Publikacja w wersji elektronicznej jest dostępna poniżej.
Analiza Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) objęła flagowe serwisy informacyjne czołowych nadawców telewizyjnych: „19.30” (Telewizja Polska w likwidacji), „Fakty” (TVN), „Wydarzenia” (Polsat), „Dzisiaj”(TV Republika) oraz audycje publicystyczne z udziałem polityków: „Woronicza 17” (TVP Info), „Kawa na ławę” (TVN24), „Śniadanie Rymanowskiego” (Polsat News), „Polityczne podsumowanie tygodnia Adriana Stankowskiego” (TV Republika), podsumowujące dany tydzień. Łącznie przebadano 287 wydań serwisów informacyjnych oraz 32 wydania audycji publicystycznych (nie uwzględniono serwisów i audycji emitowanych w dniach trwania ciszy wyborczej).
Materiały poruszające tematykę wyborczą skupione były na Karolu Nawrockim i Rafale Trzaskowskim, pomimo że o fotel prezydenta w I turze ubiegało się 13 kandydatów. Monitorowane media pokazywały przede wszystkim dwóch kandydatów, marginalizując i niemal nie zauważając pozostałych. W „Faktach” aż 92,5% materiałów poświęconych wyborom miało pozytywny wydźwięk wobec Rafała Trzaskowskiego, w „19.30” - 63,6% a w „Wydarzeniach” - 53,2%. Jednocześnie w tych trzech serwisach dominował przekaz o rzekomych problemach Karola Nawrockiego. Natomiast TV Republika w pozytywnym świetle przedstawiała kandydata popieranego przez Prawo i Sprawiedliwość (84,3% materiałów miało pozytywny wydźwięk wobec Karola Nawrockiego).
Spośród czterech największych stacji w kraju aż trzy, czyli: TVP w likwidacji, TVN i Polsat były zaangażowane po stronie obozu rządowego, często tworząc wrażenie, zwłaszcza w odniesieniu do „19.30” i „Faktów”, że stanowią redakcję pod okiem wspólnego wydawcy. Po stronie opozycji opowiedziała się TV Republika, która osiągnęła wysokie zasięgi oglądalności w ostatnich miesiącach.
Również styl prowadzenia audycji publicystycznych odzwierciedlał linię redakcyjną przyjętą przez poszczególnych nadawców. Rozmowy w „Woronicza 17” miały jednostronny charakter, a komentarze nacechowane były ironią wobec opozycji. W „Kawie na ławie” częściej od goszczących w audycji polityków egzekwowano konkrety, ale ta dociekliwość była większa wobec przedstawicieli PiS, którzy jednocześnie mieli mniej przestrzeni na riposty. W „Politycznym podsumowaniu tygodnia” Adriana Stankowskiego z reguły obowiązywał neutralny ton i przyzwolenie na swobodną wypowiedź, choć pojawiały się momenty, w których prowadzący ujawniał swoje opinie, szczególnie w odniesieniu do działalności premiera RP Donalda Tuska. Jedynie w „Śniadaniu Rymanowskiego” obowiązywał styl moderacji, który nie pozwalał na eskalację emocji, a pytania o krytycznym wydźwięku były kierowane zarówno do przedstawicieli opozycji, jak również koalicji rządzącej.
Monitoring wykazał, że kampania wyborcza pokazywana przez największe stacje telewizyjne odzwierciedlała polaryzację medialną i społeczną, z jaką mamy obecnie do czynienia w Polsce. Zawarte w raporcie KRRiT wyniki badań oglądalności unaoczniają, że dużym telewizjom udało się odegrać w przekazach na temat kampanii istotną rolę, zmniejszając tym samym nieco znaczenie mediów społecznościowych. Stało się tak przede wszystkim za sprawą debat, które przyciągały miliony widzów, sprawiając np. że łączny udział w widowni stacji telewizyjnych pokazujących debatę organizowaną przez sztab Rafała Trzaskowskiego 11 kwietnia w Końskich czy też debatę zrealizowaną przez TVP w likwidacji 23 maja wyniósł aż 52% (co stanowiło niemal 6,5 mln osób oglądających w tym czasie telewizję linearną).
Raport z monitoringu serwisów informacyjnych i audycji publicystycznych (TVP w likwidacji, TVN, Polsat i TV Republika) pt. Telewybory – media a kampania wyborcza na urząd Prezydenta RP 2025, składa się z 10 raportów cząstkowych, podsumowujących wyniki analiz sposobu relacjonowania kampanii przez czołowe telewizje, które były publikowane dotychczas na stronie KRRiT, a także zawiera rozdziały na temat języka używanego w monitorowanych audycjach i opis wizualnych form komunikacji w serwisach. Prezentuje również najciekawsze studia przypadków oraz dane ilościowe.
Materiały
Telewybory - media a kampania wyborcza na urząd Prezydenta RP 2025Telewybory_-_media_a_kampania_wyborcza_na_urząd_Prezydenta_RP_2025.pdf 11.91MB
2024 rok
Kalendarium likwidowania mediów publicznych w Polsce cz.1 i cz.2
W 2023 roku doszło do bezprecedensowego wydarzenia w dziejach polskiej radiofonii i telewizji. Rząd zainicjował proces likwidowania wszystkich publicznych spółek medialnych w Polsce: Telewizji Polskiej S.A., Polskiego Radia S.A. i 17 rozgłośni regionalnych Polskiego Radia oraz Polskiej Agencji Prasowej S.A.
Proces likwidowania mediów został wdrożony niezgodnie z obowiązującym prawem, bowiem jedynie na podstawie uchwały Sejmu RP. Pominięto ustawę o radiofonii i telewizji, a wymiana władz w spółkach odbywała się bez uwzględnienia zapisów ustawy o Radzie Mediów Narodowych. Sam proces wymiany władz spółek przebiegał w sposób siłowy i odbywał się w asyście wynajętych ochroniarzy. Wyłączono sygnał telewizyjny, zaprzestano nadawania audycji informacyjnych i publicystycznych oraz reklam, co wywołało ogromne straty finansowe Telewizji Polskiej.
Część I raportu obejmuje okres od 19 grudnia 2023 r., wówczas Sejm RP podjął uchwałę dotyczącą zmian w mediach publicznych, do dnia przyjęcia przez KRRiT sprawozdania ze swojej działalności w 2023 r., tj. 13 maja 2024 r.
Częś II raportu odnosi się do okresu od 13 maja 2024 r. do dnia kolejnego wezwania przez KRRiT Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego do zapewnienia stabilnego procesu likwidacji mediów publicznych, tj. 28 listopada 2024 r.
Obie części raportu powstały na podstawie dokumentów KRRiT, przekazów medialnych oraz wpisów w mediach społecznościowych.
Kalendarium likwidowania mediów publicznych w Polsce cz.1
Kalendarium likwidowania mediów publicznych w Polsce cz.2
Raporty z monitoringu KRRiT:
1. Nadawcy stosują się do zapisów aktu samoregulacyjnego o wyeliminowaniu reklamy słodyczy, napojów i słonych przekąsek z programów dla dzieci.
KRRiT systematycznie bada stopień przestrzegania przez rynek zapisów ww. aktu samoregulacyjnego, a efektem ostatniego przeprowadzonego w tym zakresie monitoringu jest raport pt. „Programy telewizyjne i audycje dla dzieci bez reklam słodyczy i słonych przekąsek”. Zawiera on wyniki z analizy reklam, emitowanych przy audycjach dla dzieci, za okres ostatnich trzech lat: od lipca 2020 r. do końca czerwca 2023 r.
W ramach monitoringu skontrolowane zostały wszystkie obecne na polskim rynku telewizyjnym programy skierowane do dzieci (16 programów), a także audycje dla dzieci rozpowszechnione w 8 najbardziej popularnych programach uniwersalnych i filmowych należących do sygnatariuszy porozumienia.
Analiza KRRiT została wykonana na podstawie danych z badania telemetrycznego AGB Nielsen Media Research.
2. Ogromny spadek oglądalności serwisu informacyjnego TVP: 19.30.
W grudniu 2023 roku, styczniu, lutym i marcu 2024 roku serwis 19:30 zanotował dramatyczny spadek oglądalności. Kolejne miesiące nie przyniosły odwrócenia tendencji spadkowych i audycja nie odzyskała widzów.
KRRiT prezentuje Raport z monitoringu serwisu informacyjnego TVP: 19.30 oraz kontekstowo Faktów TVN, Wydarzeń Telewizji Polsat i Dzisiaj TV Republiki, przeprowadzony w okresie od 21 grudnia 2023 r. do 31 marca 2024 r.
Materiały
Kalendarium likwidowania mediów publicznych w Polsce, część IKalendarium_likwidowania_mediów_publicznych_w_Polsce,_część_I.pdf 9.91MB Kalendarium likwidowania mediów publicznych w Polsce część II
Kalendarium_likwidowania_mediów_publicznych_w_Polsce_część_II.pdf 15.59MB 1. Programy telewizyjne i audycje dla dzieci bez reklam słodyczy i słonych przekąsek. Raport_KRRiT
Reklamy_żywności_w_programach_telewizyjnych_i_audycjach_dla_dzieci_raport_KRRiT.pdf 0.79MB 2. Monitoring serwisu informacyjnego 19.30 na antenie TVP - Raport KRRiT
Monitoring_serwisu_informacyjnego_1930_na_antenie_TVP_-_Raport_KRRiT.pdf 0.71MB
2023 rok
29.09.2023
Wyniki monitoringu głównych wydań serwisów informacyjnych programów TVP, TVN i POLSAT pod kątem ewentualnego naruszenia art. 18 ust. 1 ustawy o rtv w kontekście zjawiska tzw. mowy nienawiści.
Próba 7-dniowa opracowana metodą tygodnia konstruowanego.
Materiały
RAPORT z wyników monitoringu głównych wydań serwisów informacyjnych programów TVP, TVN i POLSAT.docxRAPORT_z_wyników_monitoringu_głównych_wydań_serwisów_informacyjnych_programów_TVP,_TVN_i_POLSATdocx.pdf 0.76MB
2022 rok
Raport przygotowany na zlecenie KRRiT przez Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu pt. Obecność różnych rodzajów modeli rodziny oraz sposobu ich prezentacji w polskich filmach fabularnych i serialach telewizyjnych.
Raport jest kontynuacją wykonanej przez UMK, na zlecenie KRRiT, analizy pt.: Stereotypowe czy nietypowe? Wizerunek kobiet w polskich serialach – sposób prezentacji, obecność, konteksty.
Materiały
Obecność różnych rodzajów modeli rodziny oraz sposobu ich prezentacji w polskich filmach fab i serialach telewizyjnychObecność_różnych_rodzajów_modeli_rodziny_oraz_sposobu_ich_prezentacji_w_polskich_filmach_fab_i_serialach_telewizyjnych.pdf 2.56MB
2021 rok
- Reklamy żywności w programach dla dzieci. Stopień realizacji postanowień przyjętych w porozumieniu nadawców telewizyjnych pdf 1,9 MB
- Ochrona małoletnich w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie (VOD). Regulacje prawne, kontrola i ocena skuteczności zabezpieczeń przed nieodpowiednimi treściami pdf 886 KB
- Karta Ochrony Dzieci w Reklamie. Efektywność przestrzegania przyjętych zobowiązań pdf 631 KB
- Wpływ COVID19 na strukturę programową oraz audytorium radia i telewizji pdf 846 KB
- DAB+ versus IP - konkurencja czy konwergencja pdf 2.11 MB
- Europejski i krajowy rynek audiowizualnych usług medialnych na żądanie (VOD) pdf 680 KB
2020 rok
- Fake news-dezinformacja online, próby przeciwdziałania tym zjawiskom z perspektywy instytucji międzynarodowych oraz wybranych państw UE, w tym Polski pdf 1,4 MB
- Stereotypowe czy nietypowe? Wizerunek kobiet w polskich serialach – sposób prezentacji, obecność, konteksty
wersja w języku polskim pdf 6,89 MB
wersja w języku angielskim pdf 7,53 MB
2019 rok
2018 rok
- Proces "sieciowania" na rynku radiowym. Działania KRRiT służące zapobieganiu przejmowaniu spółek lokalnych nadawców przez grupy radiowe
Proces sieciowania na rynku radiowym -30 pażdziernika 2018 r. prezentacja, pptx 1,3 MB
Regulacja treści reklamy suplementów diety, wyrobów medycznych i żywności specjalnego przeznaczenia 28 czerwca 2018 r. pptx 96,7 KB
2017 rok
2016 rok
- Opracowanie Europejskiego Obserwatorium Audiowizualnego na temat własności w mediach. MAVISE EXTRA Własność mediów: czy zmierzamy wkierunku grup paneuropejskich?
opracowanie w języku polskim pdf 8,6 MB
opracowanie w języku angielskim pdf 8,6 MB
- Audycje dla mniejszości niemieckiej i społeczności posługującej się językiem kaszubskim ppt 2,5 MB
- Audycje dla mniejszości ukraińskiej w programach nadawców publicznych pptx 207 KB
- Pluralizm mediów w krajach Unii Europejskie ppt 7,8 MB
- Badania oferty nadawców kablowych ppt 1,5 MB
- Leki a suplementy diety w reklamach pdf 1,3 MB
- Wizerunek osób starszych i niepełnosprawnych w mediach - przekierowanie do archiwalnej strony KRRiT
- Raport z emisji przekazów handlowych produktów spożywczych niespełniających kryteriów żywieniowych, zawartych w „Kryteriach żywieniowych do samoregulacji dotyczącej reklamy żywności kierowanej do dzieci w wieku poniżej 12 roku życia w Polsce” opracowanych przez Polską Federację Producentów Żywności Związek Pracodawców wyemitowanych pomiędzy 1 października 2015 r. a 31 marca 2016 r. pdf 1,2 MB
- Analiza fenomenu audycji w konwencji docudramy skierowanych do młodzieży. Analiza socjologiczna, medioznawcza i psychologiczna zjawiska. Raport podsumowujący. pdf 1,1 MB
- Czwarta kontrola witryn internetowych dostawców VoD. pptx 599 KB
- Społeczny odbiór mediów publicznych w wybranych krajach: raport; prezentacja
- Wyniki monitoringu audycji informacyjnych:
raport pdf 2,1 MB
publikacja pdf 1,7 MB
- OPP w mediach publicznych w I i II kwartale 2016 r. pptx 244 KB
- Niepokojące dysproporcje w prezentowaniu partii politycznych w TVP:
- Realizacja przez spółki mediów publicznych planów finansowo-programowych uzgodnionych z KRRiT na 2015 r. pdf 1,4 MB
- Must carry w 34 krajach według raportu Europejskiego Obserwatorium Audiowizualnego. - link do strony zewnętrznej
- Monitoring wyborczy telewizyjnych audycji publicystycznych. Przegląd kampanii wyborczych 2014–2015. Kluczowe wnioski empiryczne. pdf 916 KB
2015 rok
- Nowy model funkcjonowania mediów publicznych w Polsce docx 1,9 MB
- Różnorodność treści informacyjnych w Polsce z perspektywy użytkownika pdf 2,4 MB
- Koncentracja własności w mediach: Regulacje dotyczące koncentracji własności na rynku mediów w wybranych krajach pdf 596 KB
- Wizerunek kobiet w audycjach typu reality show: Analiza I edycji audycji "Rolnik szuka żony" i "Kto poślubi mojego syna?" pdf 573 KB
- Pozytywny wizerunek osób starszych i niepełnosprawnych w programach telewizyjnych - przekierowanie do archiwalnej strony KRRiT
- Pluralizm polskich mediów z perspektywy odbiorców pdf 2,4 MB
- MEDIA PUBLICZNE - Raport z działalności w 2014 r. pdf 6 MB
- Analizy kampanii wyborczych prowadzonych w telewizyjnych serwisach informacyjnych oraz programach i audycjach publicystycznych w mediach publicznych i komercyjnych przed parlamentarną kampanią wyborczą w 2015 r.:
Monitoring wyborczy telewizyjnych programów publicystycznych 2015 r. - prezentacja, ppt 675 KB
Monitoring wyborczy telewizyjnych audycji publicystycznych. Wybory parlamentarne 2015 r. doc 2,2 MB
Monitoring wyborczy telewizyjnych serwisów informacyjnych. Wybory parlamentarne 2015 r. pdf 5,6 MB
- Analiza kampanii referendalnej prowadzonej w serwisach informacyjnych w 2015 r. pdf 1,6 MB
- Analizy kampanii wyborczych prowadzonych w telewizyjnych serwisach informacyjnych oraz audycjach publicystycznych w mediach publicznych i komercyjnych przed pierwszą i drugą turą wyborów prezydenckich w 2015 r.
Raport Telewizyjne audycje publicystyczne – I tura pdf 1,4 MB
Raport Telewizyjne audycje publicystyczne – II tura pdf 1,5 MB
Raport Telewizyjne serwisy informacyjne – I tura pdf 1,1 MB
Raport Telewizyjne serwisy informacyjne – II tura pdf 1,6 MB
- Monitoring kampanii wyborczej w programach Polskiego Radia oraz w programach koncesjonowanych w 2015 r. pdf 494 KB
- Raport z badań audycji informacyjnych i publicystycznych głównych programów telewizji państwowej Federacji Rosyjskiej 2015 r.:
raport docx 2 MB
prezentacja pptx 832 KB
2014 rok
- Pomiar głośności reklam nadawców telewizyjnych od października do listopada 2014 r. pdf 1MB
- Analiza kampanii wyborczej w mediach publicznych i komercyjnych przed wyborami samorządowymi w 2014 r.
Monitoring wyborczy telewizyjnych serwisów informacyjnych - raport pdf 974 KB
Monitoring wyborczy telewizyjnych programów publicystycznych - raport pdf 2,5 MB
- Ocena zawartości ogólnodostępnych multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej w roku 2014 i porównanie z rokiem 2012, październik 2014 r. docx 562 KB
- Analiza kampanii wyborczej w mediach publicznych i komercyjnych przed wyborami do Parlamentu Europejskiego w 2014 r.
- Ekspertyza: Wpływ reklam wybranych produktów spożywczych na zdrowie dzieci - Prof. dr hab. n. med. Małgorzata Kozłowska-Wojciechowska, Warszawski Uniwersytet Medyczny doc 64 KB
- Analiza ofert programowej w usługach na żadanie. Analiza Biura KRRiT nr 4/2014, listopad 2013 r. pdf 267 KB
- Udział produkcji europejskiej w usługach na żądanie ze szczególnym uwzględnieniem polskiej produkcji filmowej. Analiza Biura KRRiT nr 3/2014, listopad 2013 r. docx 45,5 KB
- Informacja o działalności reklamowej i sponsorskiej nadawców radiowych opracowana na podstawie wyników kontroli przeprowadzonej w 2013 r. Analiza Biura KRRiT nr 2/2014, grudzień 2013 r. docx 176 KB
- Rynek programów radiowych w Warszawie; preferencje słuchaczy. Analiza Biura KRRiT nr 1/2014, listopad 2013 r. pdf 1 MB
2013 rok
- "Baza sprzętowa i technologie mediów publicznych - rozgłośnie radiofonii publicznej". styczeń 2013 r. pdf 2,7 MB
- "Monitoring audycji adresowanych do mniejszości narodowych i etnicznych". maj 2013 r. pdf 8,3 MB
- Rynek programów radiowych w Warszawie - preferencje słuchaczy, Analiza Biura KRRiT, 2013 pdf 624 KB
- Telewizja hybrydowa: szanse, zagrożenia i wyzwania regulacyjne. Analiza Biura KRRiT nr 4/2013, maj 2013 pdf 1,1 MB
- Ochrona małoletnich w usługach medialnych na żądanie na podstawie wybranych krajów europejskich. Analiza Biura KRRiT nr 3/2013, lipiec 2013 pdf 620 KB
- Analiza serwisów informacyjnych TVP na tle serwisów nadawców komercyjnych pod kątem rzetelności, bezstronności i obiektywizmu. Analiza Biura KRRiT nr 2/2013, marzec 2013 pdf 982 KB
- Pluralizm kulturowy w polskich mediach elektronicznych, Analiza Biura KRRiT nr 1/2013, styczeń 2013 pdf 449 KB
2012 rok
- Analiza technik i komunikacji reklamowej produktów żywnościowych w okresie maja i października 2012 roku w programach i audycjach przeznaczonych dla małoletnich, opracownaie dla Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Analiza Biura KRRiT nr 15/2012, grudzień 2012 pdf 3,1 MB
- Pluralizm w polskich mediach elektronicznych, opracowanie dla Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Analiza Biura KRRiT nr 14/2012, grudzień 2012 pdf 1,2 MB
- Analiza związana z programami polskojęzycznymi rozpowszechnianymi z terytorium innych państw, a skierowanymi na rynek polski. Temat analizy to "Polski rynek kanałów zdelokalizowanych - analiza zjawiska i rekomendacje", Analiza Biura KRRiT nr 13/2012, grudzień 2012 r. pdf 1,8 MB
- Analiza przekazów handlowych umieszczonych przed i po audycjach dla małoletnich w programach telewizyjnych, telewizji publicznej oraz posiadających polską koncesję, na podstawie dwóch prób tygodniowych, Analiza Biura KRRiT nr 12/2012 , listopad 2012 r. pdf 1 MB
- Naziemna telewizja cyfrowa: październik, listopad 2012 r., Analiza Biura KRRiT nr 11/2012, listopad 2012 r. pdf 548 KB
- Najpopularniejsze audycje oraz dobowa oglądalność programów w III kw. 2012 r., Analiza Biura KRRiT nr 10/2012, listopad 2012 r. pdf 373 KB
- Rynek telewizyjny w III kwartale 2012 r., Analiza Biura KRRiT nr 9/2012, listopad 2012 r. pdf 547 KB
- Pomoc publiczna w obszarze radiofonii i telewizji w prawie Unii Europejskiej, Analiza Biura KRRiT nr 8/2012, maj 2012 r. pdf 551 KB
- Analiza rynku telewizyjnego w II kwartale 2012 r., Analiza Biura KRRiT nr 7/2012, sierpień 2012 r. pdf 596 KB
dodatkowe dokumenty: Mistrzostwa Europy w piłce nożnej EURO 2012. Widownia transmisjiorazudziały programów TVP 1, TVP 2, TVP HD i TVP Sport od 8 czerwca do 1 lipca 2012 -podsumowanie pdf 527 KB
- Kampania wyborcza do Parlamentu - raport KRRiT, Analiza Biura KRRiT nr 2/2012, luty 2012 r. pdf 1,3 MB
2011 rok
- Informacja o wydatkach i wykorzystaniu czasu antenowego w radiu i telewizji na emisje płatnych ogłoszeń wyborczych zleconych przez komitety wyborcze w trakcie kampanii wyborczej do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej w 2011 r., Analiza Biura KRRiT nr 5/2011, grudzień 2011 r. pdf 1,3MB
- Rola telewizji w stanach nadzwyczajnych, Analiza Biura KRRiT nr 4/2011, wrzesień 2011 r. pdf 3,9MB
- Systemy ochrony małoletnich w programach telewizyjnych i radiowych w wybranych krajach europejskich - Francja, Belgia, Niemcy, Wielka Brytania, Węgry, Holandia i Szwecja, Analiza Biura KRRiT nr 3/2011, czerwiec 2011 r. pdf 2,2MB
- Polityka informacyjna i pomoc państwa w zakresie konwersji cyfrowej - przykład Francji, Analiza Biura KRRiT nr 1/2011, luty 2011 r. pdf 167KB
2010 rok
- Wybory samorządowe 2010 r. - Informacja o wykorzystaniu czasu antenowego i wydatkach komitetów wyborczych na płatne audycje wyborcze emitowane przez nadawców radiowych i telewizyjnych w I turze wyborów do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw oraz bezpośrednich wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast, Analiza Biura KRRiT nr 9/2010, grudzień 2010 r. pdf 758 KB
- Raport z monitoringu na temat prezentowania w programach telewizyjnych przebiegu wydarzeń związanych z zamiarem przeniesienia krzyża sprzed Pałacu Prezydenckiego do kościoła św. Anny, Analiza Biura KRRiT nr 8/2010, październik 2010 r. pdf 522 KB
- Usługi telekomunikacyjne o podwyższonej opłacie w przekazach telewizyjnych i radiowych - rola organów regulacyjnych w wybranych państwach europejskich, Analiza Biura KRRiT nr 7/2010, listopad 2010 r. pdf 471 KB
- Rola organów regulacyjnych w systemach współregulacyjnych, Analiza Biura KRRiT nr 6/2010, wrzesień 2010 r. pdf 156 KB
- Wybory na urząd Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej 2010. Informacja o wydatkach i wykorzystaniu czasu na emisję płatnych audycji wyborczych w radiu i telewizji, Analiza Biura KRRiT nr 5/2010, wrzesień 2010 r. pdf 142 KB
- Implementacja przepisów dotyczących lokowania produktu w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej, Analiza Biura KRRiT nr 4/2010, lipiec 2010 r. pdf 334 KB
- Finansowanie mediów audiowizualnych ze środków publicznych - analiza porównawcza na przykładzie wybranych państw europejskich (aktualizacja), Analiza Biura KRRiT nr 3/2010, marzec 2010 r. pdf 279 KB
- Organizacje międzynarodowe i wybrane państwa europejskie wobec edukacji medialnej, Analiza Biura KRRiT nr 2/2010, marzec 2010 r. pdf 237 KB
- Koncepcja zagospodarowania dywidendy cyfrowej - stan prac na koniec 2009 r. oraz plany na przyszłość, Analiza Biura KRRiT nr 1/2010, luty 2010 r. pdf 224 KB
2009 rok
- Opinia w sprawie ustawy z dnia 24 czerwca 2009 r. o zadaniach publicznych w dziedzinie usług medialnych w zakresie zgodności z Konstytucją RP, Analiza Biura KRRiT nr 5/2009, lipiec 2009 r. pdf 450 KB
- Finansowanie mediów elektronicznych ze środków publicznych - analiza porównawcza na przykładzie wybranych państw europejskich, Analiza Biura KRRiT nr 4/2009, maj 2009r. pdf 271 KB
- Wideo na żądanie w kontekście implementacji tzw. dyrektywy "O audiowizualnych usługach medialnych, kwiecień 2009r., Analiza Biura KRRiT nr 3/2009 pps 3,9 MB
- Ocena oferty programowej adresowanej przez nadawców do dzieci i młodzieży (na podstawie monitoringu programów telewizyjnych naziemnych, nadanych w okresie 29 września – 5 października 2008 roku) Analiza Biura KRRiT nr 2/2009, luty 2009 r. pdf 246 KB
- Rynek wideo na żądanie (VoD) w Polsce, Analiza Biura KRRiT nr 1/2009, luty 2009 r. pdf 267KB
2008 rok
- Pomoc publiczna w związku z wprowadzaniem telewizji cyfrowej w wybranych krajach Unii Europejskiej, Analiza Biura KRRiT nr 3/2008, listopad 2008 r. pdf 215 KB
- Problem tzw. „głośnej reklamy” w wybranych krajach europejskich i pozaeuropejskich, Analiza Biura KRRiT nr 2/2008, listopad 2008 r. pdf 144 KB
- Proces koncesyjny na przykładzie wybranych państw europejskich, Analiza Biura KRRiT nr 1/2008, luty 2008 r. pdf 145 KB
2007 rok
- Nowe podejście regulacyjne do usług audiowizualnych w prawie wspólnotowym - w świetle zmian wprowadzonych dyrektywą o audiowizualnych usługach medialnych, Analiza Biura KRRiT nr 6/2007, październik 2007 r. pdf 261 KB
- Systemy poboru opłat abonamentowych w wybranych państwach europejskich (aktualizacja), Analiza Biura KRRiT nr 5/2007, grudzień 2007 r. pdf 376 KB
- Aktywność europejskich mediów publicznych w obszarze nowych usług medialnych - stan dyskusji, Analiza Biura KRRiT nr 4/2007, grudzień 2007 r. pdf 238 KB
- Telewizja mobilna: stan obecny i wyzwania na przyszłość, Analiza Biura KRRiT nr 3/2007, październik 2007 r. pdf 661 KB
- Zintegrowane ciała regulacyjne ds. komunikacji elektronicznej, Analiza Biura KRRiT nr 2/2007, marzec 2007 r. pdf 661 KB
- Problem stosowania pomocy publicznej w kontekście działalności nadawców publicznych, Analiza Biura KRRiT nr 1/2007, styczeń 2007 r. pdf 289 KB
2006 rok
- Mechanizmy samo- i współ-regulacyjne w obszarze mediów; Analiza Biura KRRiT nr 14/2006, Warszawa, 2006 r. pdf 225 KB
- Obecne kompetencje i zadania KRRiT w zakresie wprowadzania naziemnej telewizji cyfrowej; Analiza Biura KRRiT nr 13/2006, Warszawa, 2006 r. pdf 79 KB
- Notatka na temat wprowadzania we Francji metropolitalnej bezpłatnej oferty naziemnej telewizji cyfrowej (stan wiedzy na koniec listopada 2006 r.); Analiza Biura KRRiT nr 12/2006, Warszawa, 2006 r. pdf 143 KB
- Informacja o działalności reklamowej i sponsorskiej nadawców radiowych, opracowana na podstawie wyników kontroli przeprowadzonej w 2006 r.; Analiza Biura KRRiT nr 11/2006, Warszawa, 2006 r. pdf 371 KB
- Informacja o roli organów regulacyjnych w tworzeniu, przestrzeganiu i ochronie zasad etyki dziennikarskiej oraz standardów profesjonalnych i programowych w dziedzinie radiofonii i telewizji; Analiza Biura KRRiT nr 10/2006, Warszawa, 2006 r. pdf 362 KB
- Polskie przepisy „must-carry” w świetle dyrektyw wspólnotowych dotyczących komunikacji elektronicznej i praktyki europejskiej; Analiza Biura KRRiT nr 9/2006r., Warszawa, 2006 r. pdf 230 KB
- Informacja na temat istniejących w Polsce zasad etycznych wpływających na zawartość mediów; Analiza Biura KRRiT nr 8/2006, Warszawa, 2006 r. pdf 396 KB
- Informacja na temat istniejącego w Polsce systemu ochrony etyki dziennikarskiej; Analiza Biura KRRiT nr 7/2006, Warszawa, 2006 r. pdf 466 KB
- Media trzeciego sektora w państwach europejskich, Analiza Biura KRRiT nr 6/2006, grudzień 2006 r. pdf 187 KB
- Instrumenty promujące niezależność mediów publicznych na przykładzie wybranych państw europejskich, Analiza Biura KRRiT nr 5/2006, październik 2006 r. pdf 309 KB
- Rozwój naziemnej telewizji cyfrowej w wybranych krajach europejskich - Wielkiej Brytanii, Włoszech, Republice Federalnej Niemiec, Szwecji oraz Francji, Analiza Biura KRRiT nr 4/2006, wrzesień 2006 r. pdf 345 KB
- System podziału środków abonamentowych na przykładzie wybranych państw europejskich, Analiza Biura KRRiT nr 3/2006, sierpień 2006 r. pdf 221 Kb
- Specyfika i struktura rynków mediów elektronicznych wybranych państw europejskich, Analiza Biura KRRiT nr 2/2006, sierpień 2006 r. pdf 390 KB
- Modyfikacja podejścia regulacyjnego do usług audiowizualnych w prawie wspólnotowym - w świetle proponowanych zmian w dyrektywie „O telewizji bez granic”, Analiza Biura KRRiT nr 1/2006, styczeń 2006 r. pdf 220 KB
2005 rok
- Radio Internetowe; Analiza Biura KRRiT nr 14/2005, Warszawa, 2005 r. pdf 440 KB
- Państwowe oraz inne formy wsparcia finansowego przeprowadzenia konwersji cyfrowej w telewizji; Analiza Biura KRRiT nr 13/2005, Warszawa, 2005 r. pdf 249 KB
- Formy koncentracji pionowej w strukturze łańcucha wartości nadawania cyfrowego, związane z tym zagrożenia i sugestie rozwiązań regulacyjnych; Analiza Biura KRRiT nr 12/2005, Warszawa, 2005 r. pdf 167 KB
- Ramy regulacyjne dotyczące bram cyfrowych oraz koncentracji pionowej w telewizji cyfrowej zawarte w pakiecie dyrektyw o komunikacji elektronicznej; Analiza Biura KRRiT nr 11/2005, Warszawa, 2005 r. pdf 146 KB
- Wstępna informacja nt. rodzajów kosztów, które będą musiały ponieść gospodarstwa domowe przy wprowadzaniu telewizji cyfrowej oraz rodzajów korzyści wynikających z efektywnego przeprowadzenia procesu konwersji w Polsce; Analiza Biura KRRiT nr 10/2005, Warszawa, 2005 r. pdf 208 KB
- Raport z monitoringu reklam emitowanych przez telewizję publiczną w pierwszym kwartale 2005 r. ze szczególnym uwzględnieniem tych, które zawierały stereotypy dyskryminujące kobiety; Analiza Biura KRRiT nr 9/2005, Warszawa, 2005 r. pdf 266 KB
- Informacja o wynikach kontroli działalności reklamowej i sponsorskiej 206 nadawców radiowych przeprowadzonej w pierwszej połowie 2005 r.; Analiza Biura KRRiT nr 8/2005, Warszawa, 2005 r. pdf 225 KB
- Informacja na temat działań społeczności międzynarodowej na rzecz objęcia Internetu systemem prawa przy jednoczesnej ochronie swobody wypowiedzi i informacji; Analiza Biura KRRiT nr 7/2005, Warszawa, 2005 r. pdf 724 KB
- Informacja o celach i metodach polityki państwa w zakresie radiofonii i telewizji lokalnej na podstawie wybranych przykładów z krajów europejskich; Analiza Biura KRRiT nr 6/2005, Warszawa, 2005 r. pdf 208 KB
- Polityka na rzecz ochrony pluralizmu w mediach na przykładzie wybranych państw europejskich Analiza Biura KRRiT nr 5/2005, grudzień 2005 r. pdf 285 KB
- Przegląd modeli ciał regulacyjnych na przykładzie wybranych państw Analiza Biura KRRiT nr 4/2005, grudzień 2005 r. pdf 378 KB
- Informacja na temat wybranych wspólnotowych uregulowań prawnych dotyczących reklamy , Analiza Biura KRRiT nr 3/2005, sierpień 2005 r. pdf 179 KB
- Rynek mediów w Wielkiej Brytanii, Analiza Biura KRRiT nr 2/2005, lipiec 2005 r. pdf 169 KB
- Kanały tematyczne w ofercie nadawców publicznych, Analiza Biura KRRiT nr 1/2005, luty 2005 r. pdf 190 KB
2004 rok
- Informacja o sposobie określania zadań programowych nadawców publicznych oraz o sposobach ich finansowania i rozliczania/kontroli na podstawie wybranych przykładów nadawców telewizyjnych; Analiza Biura KRRiT nr 8/2004, Warszawa, 2004 r. pdf 330 KB
- Systemy poboru opłat abonamentowych w wybranych państwach europejskich, Analiza Biura KRRiT nr 7/2004, wrzesień 2004 r. pdf 352 KB
- Uregulowania wspólnotowe dotyczące fuzji przedsiębiorstw, Analiza Biura KRRiT nr 6/2004, lipiec 2004 r. pdf 150 KB
- Kontrola fuzji przedsiębiorstw w świetle Rozporządzenia Rady 139/2004/WE na podstawie wybranych przepisów, Analiza Biura KRRiT nr 5/2004, lipiec 2004 r. pdf 151 KB
- Koncentracja własności mediów z perspektywy Rady Europy i Unii Europejskiej, Analiza Biura KRRiT nr 4/2004, marzec 2004 r. pdf 200 KB
- Obowiązek składania sprawozdań przez niezależne ciała regulujące na przykładzie wybranych państw europejskich, Analiza Biura KRRiT nr 3/2004, styczeń 2004 r. pdf 144 KB
- Zestawienia przepisów prawnych wybranych państw europejskich służących implementacji art.4 i 5 dyrektywy o telewizji bez granic, Analiza Biura KRRiT nr 2/2004, styczeń 2004 r. pdf 207 KB
- Współudział nadawców telewizyjnych w finansowaniu produkcji kinematograficznej, Analiza Biura KRRiT nr 1/2004, styczeń 2004 r. pdf 153 KB
2003 rok
- Nowe formy reklamy, Analiza Biura KRRiT nr 3/2003, październik 2003 r. pdf 173 KB
- Uregulowania prawne dotyczące reklamy leków w ustawodawstwie wybranych państw europejskich, Analiza Biura KRRiT nr 2/2003, lipiec 2003 r. pdf 188 KB
- Telewizja publiczna w wybranych państwach Europy Środkowej, Analiza Biura KRRiT nr 1/2003, kwiecień 2003 r. pdf 156 KB