W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Komunikat z II posiedzenia Grupy roboczej ds. uproszczeń prawnych dla organizacji pozarządowych

04.07.2024

W dniu 4 lipca 2024 r. odbyło się II posiedzenie Grupy roboczej ds. uproszczeń prawnych dla organizacji pozarządowych, działającej przy Komitecie ds. Pożytku Publicznego. Posiedzenie odbyło się w formie zdalnej.

Komunikat w sprawie wstrzymanej procedury konkursowej w NIW

W trakcie posiedzenia dokonano podziału Grupy na zespoły tematyczne, które będą pracować nad uproszczeniami w wybranych obszarach funkcjonowania organizacji pozarządowych. Powołano następujące zespoły:

  • Zespół ds. zlecania zadań
  • Zespół ds. podatkowych
  • Zespół ds. sprawozdawczości
  • Zespół ds. edukacji wiejskiej
  • Zespół ds. organizacji pożytku publicznego
  • Zespół ds. stowarzyszeń
  • Zespół ds. ogólnych i norm generalnych oraz prawa ustrojowego NGO
  • Zespół ds. rejestracji i rejestrów organizacji
  • Zespół ds. ciał dialogu obywatelskiego
  • Zespół ds. fundacji

Wybór przewodniczących zespołów

Podczas posiedzenia wybrano przewodniczących zespołów roboczych:

  • Piotr Choroś – Zespół ds. zlecania zadań
  • Rafał Dymek – Zespół ds. podatkowych
  • Alicja Gawinek – Zespół ds. sprawozdawczości
  • Alina Kozińska-Bałdyga – Zespół ds. edukacji wiejskiej
  • Martyna Leciak – Zespół ds. organizacji pożytku publicznego
  • Błażej Zając – Zespół ds. stowarzyszeń
  • Maciej Kunysz – Zespół ds. ogólnych i prawa ustrojowego NGO
  • Tomasz Pawłowski – Zespół ds. rejestracji i rejestrów organizacji
  • Waldemar Weihs – Zespół ds. ciał dialogu obywatelskiego
  • Jacek Olejarz – Zespół ds. fundacji

Ustalenia organizacyjne

  • Przewodniczący zespołów zobowiązali się do zorganizowania pierwszych spotkań zespołów do 31 lipca 2024 r. oraz do określenia zakresu ich działania.
  • Ustalono, że Przewodniczący Grupy będzie współpracował z Przewodniczącymi zespołów w celu monitorowania postępów prac.

Terminy kolejnych posiedzeń plenarnych Grupy roboczej

  • 19 września 2024 r. (czwartek), godz. 12:00–15:00
  • 20 listopada 2024 r. (środa), godz. 12:00–15:00
{"register":{"columns":[]}}