Komunikat z II posiedzenia Grupy roboczej ds. uproszczeń prawnych dla organizacji pozarządowych
04.07.2024
W dniu 4 lipca 2024 r. odbyło się II posiedzenie Grupy roboczej ds. uproszczeń prawnych dla organizacji pozarządowych, działającej przy Komitecie ds. Pożytku Publicznego. Posiedzenie odbyło się w formie zdalnej.
W trakcie posiedzenia dokonano podziału Grupy na zespoły tematyczne, które będą pracować nad uproszczeniami w wybranych obszarach funkcjonowania organizacji pozarządowych. Powołano następujące zespoły:
- Zespół ds. zlecania zadań
- Zespół ds. podatkowych
- Zespół ds. sprawozdawczości
- Zespół ds. edukacji wiejskiej
- Zespół ds. organizacji pożytku publicznego
- Zespół ds. stowarzyszeń
- Zespół ds. ogólnych i norm generalnych oraz prawa ustrojowego NGO
- Zespół ds. rejestracji i rejestrów organizacji
- Zespół ds. ciał dialogu obywatelskiego
- Zespół ds. fundacji
Wybór przewodniczących zespołów
Podczas posiedzenia wybrano przewodniczących zespołów roboczych:
- Piotr Choroś – Zespół ds. zlecania zadań
- Rafał Dymek – Zespół ds. podatkowych
- Alicja Gawinek – Zespół ds. sprawozdawczości
- Alina Kozińska-Bałdyga – Zespół ds. edukacji wiejskiej
- Martyna Leciak – Zespół ds. organizacji pożytku publicznego
- Błażej Zając – Zespół ds. stowarzyszeń
- Maciej Kunysz – Zespół ds. ogólnych i prawa ustrojowego NGO
- Tomasz Pawłowski – Zespół ds. rejestracji i rejestrów organizacji
- Waldemar Weihs – Zespół ds. ciał dialogu obywatelskiego
- Jacek Olejarz – Zespół ds. fundacji
Ustalenia organizacyjne
- Przewodniczący zespołów zobowiązali się do zorganizowania pierwszych spotkań zespołów do 31 lipca 2024 r. oraz do określenia zakresu ich działania.
- Ustalono, że Przewodniczący Grupy będzie współpracował z Przewodniczącymi zespołów w celu monitorowania postępów prac.
Terminy kolejnych posiedzeń plenarnych Grupy roboczej
- 19 września 2024 r. (czwartek), godz. 12:00–15:00
- 20 listopada 2024 r. (środa), godz. 12:00–15:00