W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Komunikat z posiedzenia Rady Działalności Pożytku Publicznego – 14 lipca 2010 r.

Ósme posiedzenie Rady Działalności Pożytku Publicznego zainaugurowali Współprzewodniczący RDPP, Jarosław Duda oraz Jan Jakub Wygnański, przywitaniem wszystkich zebranych oraz przypomnieniem agendy spotkania. Jan Jakub Wygnański omówił pokrótce stan spraw, którymi Rada powinna zająć się w najbliższej przyszłości.

W pierwszej kolejności członkowie Rady zajęli się projektem rozporządzenia dotyczącym trybów oraz formatu wymiany danych między ministrem właściwym ds. zabezpieczenia społecznego, Ministrem Sprawiedliwości, ministrem właściwym ds. finansów publicznych i organami podatkowymi, związanym artykułem 27a ustawy, mówiącym o zamieszczaniu wykazu organizacji mających status pożytku publicznego na dzień 30 listopada roku podatkowego. Piotr Kontkiewicz zaznaczył, że jest to kolejny projekt rozporządzenia wynikający z nowelizacji Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Dodał, że rozporządzenie ma regulować zarówno format danych, jak i terminy ich przekazywania. Terminy są niezbędne do przygotowania aktualizacji wykazu OPP uprawnionych do otrzymania 1 %. Piotr Kontkiewicz przyznał, że pierwszy przygotowywany przekaz miał charakter dynamiczny, co oznacza, że dane zawarte w wykazie były zmieniane wraz z nabywaniem bądź utratą statusu OPP przez organizację. Dodał, że wykaz dynamiczny nie sprawdził się jako dobre rozwiązanie i dlatego zdecydowano się powrócić do wykazu o charakterze statycznym.

Materiały

Komunikat z posiedzenia RDPP 14.07.2010
komun-RDPP-14072010.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}