Powrót

Komunikat z XIV posiedzenia Grupy roboczej ds. uproszczeń prawnych dla organizacji pozarządowych

10.12.2025

W dniu 10 grudnia 2025 r. odbyło się XIV posiedzenie Grupy roboczej ds. uproszczeń prawnych dla organizacji pozarządowych, działającej przy Komitecie ds. Pożytku Publicznego. Spotkanie przeprowadzono w trybie online.

Grafika nagłówkowa artykułu. Po lewej stronie tytuł: Komunikat. W lewym górnym rogu logotyp: Przewodniczący Komitetu do spraw Pożytku publicznego. Po prawej symboliczny rysunek: wizerunek budynku Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w Warszawie.

W trakcie ostały poruszone następujące obszary tematyczne:

  • Omówiono kwestię dużej nowelizacji ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie. Uczestnicy wskazali na potrzebę uzyskania szczegółowych informacji o harmonogramie prac, etapach konsultacji publicznych oraz zakresie zmian. Ustalono, że pytania zostaną przekazane Departamentowi w formie pisemnej.
  • Przedstawiono informacje o aktywności zespołów tematycznych: Zespół ds. podatków pozostaje w gotowości do reaktywacji; Zespół ds. oświaty wiejskiej wstrzymuje decyzje o dalszej pracy; Zespół ds. sprawozdawczości kontynuuje prace nad UEPiK; Zespół ds. monitorowania ustaleń rozpoczął pracę i przygotowuje analizę realizacji postulatów.
  • W sprawach różnych zgłoszono propozycję przeprowadzenia ankiety wśród członków Grupy dot. dalszej aktywności, postulat zorganizowania spotkania z Przewodniczącym Komitetu ds. Pożytku Publicznego, sugestię dopuszczania ekspertów zewnętrznych do prac zespołów oraz apel o większą aktywność członków i ewentualne zmiany w składzie grupy.

Terminy kolejnych posiedzeń:

  • 21 stycznia 2026 r.
  • 25 lutego 2026 r.
  • 25 marca 2026 r.
{"register":{"columns":[]}}