W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nabór do Komisji ds. Kampanii Społecznych w Telewizji Polskiej S.A.

20.01.2021

Rada Działalności Pożytku Publicznego ogłasza nabór kandydatów na członków Komisji ds. Kampanii Społecznych w Telewizji Polskiej S.A.

Nabór do Komisji ds. Kampanii Społecznych w TVP S.A. - logo TVP S.A.

Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 poz. 1057) jednostki publicznej radiofonii i telewizji są zobowiązani do nieodpłatnego promowania działalności organizacji pożytku publicznego. Zakres i sposób prezentowania tych treści jest ujęty w rozporządzeniu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 29 kwietnia 2011 r. w sprawie trybu postępowania związanego z nieodpłatnym informowaniem w programach jednostek publicznej radiofonii i telewizji o prowadzonej przez organizacje pożytku publicznego nieodpłatnej działalności pożytku publicznego (Dz. U. z 2014 poz. 283 z późn. zm.).


Jednym z obowiązków nałożonych na publicznych nadawców jest konieczność emitowania w ramach bezpłatnego czasu antenowego kampanii społecznych (spotów) przygotowywanych przez organizacje pożytku publicznego. Jesienią 2011 roku RDPP, współpracując z przedstawicielami KRRiT, nadawcami oraz organizacjami pozarządowymi, przygotowała propozycję zasad, na jakich, w jej opinii, tego rodzaju kampanie powinny być emitowane na antenach nadawców publicznych. Zasady te zamieszczamy tutaj.


Praca w Komisji

Zadaniem Komisji jest opiniowanie kampanii społecznych przesyłanych przez OPP w celu podziału czasu antenowego przewidzianego na prowadzenie kampanii społecznych.

Przedstawiciele organizacji pozarządowych wskazani przez Radę są zobowiązani do przedstawiania Radzie raz na 2 miesiące informacji na temat pracy komisji i problemów związanych z realizacją kampanii społecznych w mediach publicznych, w tym odrzuconych przez media wniosków organizacji oraz będą zobowiązani do uczestnictwa w posiedzeniach zespołów problemowych Rady w celu udzielania informacji.

Praca w Komisji ma charakter społeczny. Spotkania Zespołu będą się odbywały nie częściej niż raz w miesiącu w siedzibie Telewizji Polskiej w Warszawie. Kadencja trwa 2 lata.

W przypadku nie uczestniczenia wybranego kandydata w pracach i posiedzeniach komisji Rada zastrzega sobie prawo cofnięcia wskazania


Zgłaszanie kandydatów

Zapraszamy osoby zainteresowane reprezentowaniem organizacji pozarządowych w pracach Komisji do przesyłania zgłoszeń.

Zgłoszenia należy przesłać na adres: sekretariat.rdpp@kprm.gov.pl z dopiskiem w temacie wiadomości: „Nabór do Komisji ds. Kampanii Społecznych w Telewizji Polskiej S.A.” do dnia 3 lutego 2021 roku.

Materiały

Formularz zgłoszeniowy - Komisja ds. Kampanii społecznych w TVP S.A.
TVP​_zgłoszenie.docx 0.02MB
Klauzula informacyjna - Komisja ds. Kampanii społecznych w TVP S.A.
klazuzla​_informacyjna​_RODO​_-​_Komisja​_ds​_Kampanii​_Społecznych​_w​_TP​_SA.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}