W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

„Pokonać bariery” – szkolenia online dla Seniorów

02.07.2020

szkolenia online dla Seniorów

W związku z ogłoszonym w tym roku przez Rzecznika Praw Pacjenta „Rokiem Seniora”, Bartłomiej Chmielowiec zaprasza osoby starsze na bezpłatne szkolenia dotyczące praw pacjenta.

Podczas szkolenia uczestnicy poznają przede wszystkim prawa jakie im przysługują jako pacjentom, uzyskają praktyczne wskazówki jak mogą pokonać bariery w dostępie do leczenia oraz jak poradzić sobie w sytuacjach, które spotykają ich w systemie ochrony zdrowia.

Powiemy także o zadaniach i uprawnieniach Rzecznika Praw Pacjenta. Omówimy najczęściej pojawiające się wątpliwości i problemy jakie ich spotykają oraz odpowiemy na nurtujące uczestników pytania. Rzecznik zachęca do czynnej dyskusji i zadawania pytań.

Spotkania skierowane są przede wszystkim do Seniorów należących do Uniwersytetów Trzeciego Wieku oraz organizacji pacjentów zajmujących się osobami starszymi, osobami z niepełnosprawnościami, przewlekle chorymi i osobami cierpiącymi na choroby rzadkie. Do udziału w szkoleniach zachęcamy także pensjonariuszy stacjonarnych ośrodków opieki nad osobami starszymi i zakładów opieki długoterminowej.

 

Osoby zainteresowanie uczestnictwem w szkoleniach zapraszamy do kontaktu z pracownikiem Biura Rzecznika Praw Pacjenta:

Pani Małgorzata Błaszczak

tel: 539 674 268

e-mail: szkolenia@rpp.gov.pl (w korespondencji prosimy o podanie numeru kontaktowego do osoby odpowiedzialnej za organizację szkolenia ze strony placówki medycznej).

 

Ramowy program szkolenia

 Temat: BARIERY W DOSTĘPIE DO ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH SENIORÓW  – PRAKTYCZNE PORADY ICH POKONYWANIA

Czas  trwania: ok. 2 godziny (w tym 15 minutowa przerwa)

  1. Rola Rzecznika Praw Pacjenta w systemie ochrony zdrowia.
  2. Prawa pacjenta oraz ich ograniczenia w sytuacji związanej z covid-19.
  3. Praktyczne wskazówki w zakresie pokonywania barier w dostępie do świadczeń zdrowotnych seniorów.
  4. Analiza wybranych przypadków w formie kazusów.
  5. Ćwiczenia w grupach - opcjonalnie w zależności od potrzeb zgłaszającego możliwość analizy zgłoszonych problemów.

 

Po spotkaniu istnieje możliwość indywidualnych konsultacji.

{"register":{"columns":[]}}