W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Koronawirus: Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi cz. V

30.04.2020

koronawirus pytania i odpowiedzi cz. 5

W V części najczęściej zadawanych pytań jakie wpływają do nas za pośrednictwem Telefonicznej Informacji Pacjenta przygotowaliśmy dla Was odpowiedzi na pytania dotyczące zdrowia psychicznego.

W linku poniżej dowiecie się m.in. czy w stanie epidemii koronawirusa szpitale psychiatryczne przyjmują pacjentów, jakie rzeczy mogą być przydatne podczas hospitalizacji, czy lekarz może odmówić udzielenia przepustki lub wyjścia na spacer oraz czy możecie liczyć na pomoc Rzecznika Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego.

W tej części piszemy także gdzie zgłosić działanie niepożądane leku oraz czy lekarz rodzinny może odmówić przepisania leku przyjmowanego na stałe, który wcześniej zlecony był przez specjalistę.

 

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi cz. V

 

Zapoznaj się również z poprzednimi pytaniami dotyczącymi:

  • praw pacjenta, teleporad, wizyt domowych, wystawiania recept oraz zwolnień lekarskich

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

  • medycyny pracy, terminów składania wniosków, nieuczciwych praktyk gospodarczych związanych z koronawirusem czy zakresu pomocy osobom starszym oraz odpowiadamy na pytanie czy możesz odmówić wykonania testu na obecność koronawirusa

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi cz. II

  • używania maseczek, dostępu do dokumentacji medycznej oraz dostępu do świadczeń zdrowotnych w czasie epidemii  

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi cz. III

  • dostępu do dokumentacji medycznej, m.in. czy możecie zabrać z przychodni oryginał swojej dokumentacji medycznej; prosić o skan dokumentacji, jeśli lekarz prowadzi ją w formie papierowej; czy podczas teleporady możecie upoważnić bliską osobę do wglądu do swojej dokumentacji a także o kosztach przesyłki dokumentacji medycznej. A także odpowiedzi na pytania dotyczące izolatorium oraz tego czy pobyt w nim związany jest z poniesieniem kosztów przez pacjenta, w jaki sposób wykupić leki, gdy jesteśmy na kwarantannie oraz co w sytuacji, gdy system eWUŚ nie potwierdza, że jesteśmy ubezpieczeni.

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi cz. IV

 

Pamiętaj! W każdej sytuacji, gdy potrzebujesz porady dotyczącej praw pacjenta oraz związanej z Twoimi prawami w obecnej sytuacji, związanej z rozprzestrzenianiem się koronawirusa  - możesz skontaktować się z Rzecznikiem Praw Pacjenta.

Wystarczy zadzwonić na numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590 i wybrać prefiks nr 2.

{"register":{"columns":[]}}